رشد شدید استفاده از واتساپ پس از عالم گیری کرونا
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - انتخاب / چندان عجیب و دور از ذهن نیست که نرخ استفاده از شبکههای اجتماعی در نتیجه بحران کرونا، افزایش محسوسی یافته است، زیرا کاربران بیشتری برای ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران خود از روشهای انلاین استفاده میکنند. اکنون، دادههای جدید از شرکت مشاوره Kantar نشان میدهد که برخی از برنامهها از شیوع کرونا سود میبرند. طبق نظرسنجی بیش از 25000 در کاربر در 30 جامعه مختلف که از 14 تا 24 مارس انجام شده است، واتس اپ بین سایر شبکههای اجتماعی از بالاترین نرخ سود در سایه شیوع کرونا برخوردار شده است.
به طور کلی، واتس اپ، محبوبترین اپلیکیشن زیرمجموعه فیس بوک شاهد افزایش 40 درصدی مصرف بوده است. جالب است بدانید این افزایش استفاده در روزهای نخست شیوع حدود 27 درصد و در مراحل میانی به 41 درصد رشد رسیده است. جالب است بدانید این رقم میانگین است و نرخ استفاده در برخی کشورها به رقم بالای 50 درصد رسیده است. به عنوان مثال، استفاده از واتس اپ در اسپانیا 76 ٪ افزایش داشته است.
این مطالعه همچنین نشان داد که در تمام سیستم عاملهای پیام رسانی، رشد استفاده در گروه سنی 18 تا 34 سال بیشتر از سایر گروههای سنی بوده است. علاوه بر این، واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام شاهد افزایش بالغ بر 40 درصدی استفاده بودند. به طور کلی، استفاده از فیس بوک 37 درصد افزایش یافته است، در حالی که برنامههای شبکههای اجتماعی محلی چین شاهد افزایش 58 درصدی کاربردها بودند.
علی رغم این دستاوردها، کاربران گزارش دادند که آنها به اخبار شبکههای اجتماعی برای بررسی وضعیت شیوع کرونا اعتماد ندارند و کانالهای خبری ملی و وب سایتهای سازمانهای دولتی از سوی برخی از کاربران گزینههای بهتری در نظر گرفته شده اند و 58 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی، از شبکههای خبری رسمی به عنوان منابع قابل اعتماد یاد کردند. در حالی که تنها 11 درصد از کاربران شبکههای اجتماعی خبرهای این پلتفرمها را "قابل اعتماد" میدانستند. جالب است بدانید فیس بوک اخیرا مدعی شده که زمان مکالمههای گروهی (سه نفر یا بیشتر) در طی یک ماه گذشته بیش از 1000 درصد افزایش یافته است.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/116490/