سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چرا آنتن موبایل ضعیف می شود؟ نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مجله پلازا / با آنتن موبایلتان مشکل دارید؟ شما تنها کسی نیستید که این مشکل را دارد. در ادامه 14 دلیل برای ضعیف بودن آن و روش‌های تقویت آنتن موبایل را با هم بررسی می‌کنیم.
بارها پیش آمده که در حال صحبت کردن یا پیام دادن هستیم که ناگهان آنتن موبایلمان می‌پرد یا ضعیف می‌شود. امروزه زندگی و کار بسیاری از انسان‌ها به گوشی موبایلشان بستگی دارد. بنابراین این پریدن آنتن یا حتی ضعیف شدنش تاثیر بسیاری روی کار آن‌ها می‌گذارد. خوشبختانه با انجام یک سری کارها می‌توانیم آنتن گوشی یا اینترنت آن را تقویت کنیم. در ادامه 14 روشی که به تقویت آنتن موبایل کمک می‌کنند را بررسی کرده‌ایم.
در ادامه به 14 روش برای تقویت آنتن موبایل پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.
به روز رسانی نرم افزار
آیا شما هم پیام‌هایی که راجع به به‌روزرسانی نرم‌افزار هستند را دریافت می‌کنید؟ معمولا این پیام‌ها می‌گویند که گوشی شما به کدام آنتن مخابراتی وصل می‌شود. به طور ایده‌آل شما باید همیشه این پیام‌ها را جدی بگیرید و گوشی را به‌روزرسانی کنید. اما اگر خیلی وقت است که این پیام آپدیت برایتان نیامده است، از تنظیمات گوشی می‌توانید گوشی موبایلتان را به‌روزرسانی کنید. بدین ترتیب شما اولین گام برای تقویت آنتن موبایل خود را برداشته‌اید.
خاموش کردن سرویس های غیرفعال
سرویس‌هایی مانند وای‌فای، بلوتوث و ارتباط حوزه نزدیک (ارتباط NFC) گاهی می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی برای آنتن گوشی شوند؛ چراکه این سرویس‌ها تلاش می‌کنند از طریق سرویس خودشان پیام یا تماسی را برقرار کنند یا به گوشی‌های دیگر اجازه می‌دهند از پهنای باندی که برای آنتن گوشی یا اینترنت سریع نیاز است استفاده کنند. پس برای تقویت آنتن موبایل اگر به این خدمات نیاز ندارید، آن‌ها را خاموش کنید.
تغییر تنظیمات داده تلفن همراه
گاهی شبکه 4G LTE که به آن وصل هستید کند کار می‌کند. درحالی‌که شبکه 3G با اینکه از نظر تکنیکی کندتر کار می‌کند، اما گاهی گزینه بهتری نسبت به 4G است. پس اگر اینترنت 4G دارید و کند کار می‌کند، آن را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن 4G گوشی به طور خودکار به شبکه 3G وصل می‌شود.
خاموش و روشن کردن حالت پرواز
اگر آنتن گوشیتان پریده است یا اینترنتتان ضعیف کار می‌کند، یک بار حالت پرواز (Airplane mode) را خاموش و روشن کنید. این کار باعث می‌شود که گوشی تلفن همراه یکبار دیگر به سرویس اینترنت یا مخابرات وصل شود. بنابراین اگر جایی هستید که به آنتن مخابرات نزدیک هستید و مطمئنید سیگنال خوب است، برای تقویت آنتن موبایل یکبار حالت هواپیمای گوشی را خاموش کنید و بعد از 30 ثانیه روشن کنید تا گوشی مجبور به اتصال دوباره به سرویس اینترنت همراه شود.
انتخاب دستی اپراتور شبکه اینترنت
این گزینه تنها برای گوشی‌های اندرویدی فعال است. برای انتخاب دستی اپراتور اینترنت همراه اول به قسمت زیر بروید:
بخش تنظیمات > یافتن شبکه‌های موبایل > اپراتورهای شبکه
گوشی تمامی شبکه‌های موجود در اطراف شما را اسکن می‌کند. شبکه‌ای که قوی‌تر است و به شما هم نزدیکتر است را انتخاب کنید.
بررسی سیم کارت
گاهی اوقات با اینکه سیم کارت را درست در اسلات گذاشته‌اید، اما باز هم آنتن گوشی خوب کار نمی‌کند. برای تقویت آنتن موبایل یک بار سیم کارت را از جای خود بردارید و دوباره جا بزنید. اگر حس کردید سیم کارت سر جای خود کمی حرکت می‌کند، مشکل از اسلات سیم کارت است. برای حل این مشکل، گوشی را پیش یک تعمیرکار ببرید.
بازگشت به تنظیمات کارخانه
اگر فکر می‌کنید مشکل از گوشی است، آخرین راه ریست کردن آن یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است. اما پیشنهاد می‌دهیم ابتدا تمامی راه‌های ذکر شده در این مقاله را امتحان کنید بعد به سراغ ریست کردن گوشی بروید؛ چراکه با بازگشت به تنظیمات کارخانه تمامی اطلاعات و برنامه‌هایی که روی گوشی دارید پاک می‌شوند. به عبارتی گوشی به حالت اولیه‌اش هنگام خرید باز می‌گردد. پس قبل از ریست کردن تلفن همراهتان، از تمامی اطلاعاتی که درون گوشی دارید یک نسخه بکاپ تهیه کنید.
چند طبقه بالاتر بروید
آنتن گوشی همراه و همچنین داده تلفن همراه در طبقات بالاتر سیگنال قوی‌تری دارند. پس اگر طبقه همکف هستید و نمی‌توانید موانع سر راه سیگنال‌ها را بردارید (مانند ساختمان‌های بزرگ، درخت‌ها و غیره)، پس چند طبقه بروید بالا تا آنتن قوی‌تری داشته باشید.
به پنجره نزدیک شوید
سیگنال آنتن موبایل یا داده اینترنت وقتی مانعی سر راهش نباشد راحت‌تر می‌تواند وارد ساختمان شود؛ موانعی مانند آجر و سیمان و ورقه‌های فولادی و غیره. بنابراین آنتن گوشی کنار پنجره‌ها که مانعی نیست قوی‌تر است و سیگنال بهتری دارد. اگر کنار پنجره هم سیگنال گوشی بهتر نشد، از ساختمان خارج شوید. مطمئنا خارج از ساختمان سیگنال بهتری از آنتن مخابرات دریافت می‌کنید.
درخت ‌ها، تپه ها و کوه ها
درخت و تپه موانعی قوی برای دریافت سیگنال آنتن گوشی تلفن همراه هستند، به خصوص در تابستان و به علت انبوه برگ‌ها. مطمئنا نمی‌توانید کوه را جا به جا کنید یا درخت سرسبزی را قطع کنید. به شما راه حل دیگری را برای تقویت آنتن موبایل پیشنهاد می‌دهیم که ممکن است کمی هزینه بر باشد، اما کاربردی است. بهترین راه تهیه یک ریپیتر یا تکرارگر است. تکرارگر می‌تواند سیگنال ضعیف تلفن همراه درون خانه را قوی کند. یک ریپیتر سیگنال گوشی تلفن همراه می‌تواند سیگنال ضعیف را تا 32 برابر قوی‌تر کند.
فاصله زیاد از برج مخابرات
ممکن است فاصله‌تان از برج مخابرات یا آنتن‌های اینترنت همراه زیاد باشد. بنابراین طبیعی است که آنتنتان ضعیف باشد. پس اگر جا به جایی منزل یا محل کارتان مشکل است که مطمئنا کار مشکلی است، پس بهترین راه می‌تواند خرید یک ریپیتر (تکرارگر) باشد. تکرارگر می‌تواند سیگنال‌های ضعیف را دریافت کند و آن را قوی کند و در دسترس شما قرار دهد.
مسدود کردن آنتن گوشی
گوشی‌های اولیه را یادتان است؟ گوشی‌های بزرگ و زمختی که یک آنتن بزرگ هم داشتند. این آنتن‌ها با اینکه باعث می‌شدند گوشی خوش دست نباشد، اما آنتن خوبی برای گوشی فراهم می‌کردند. گوشی‌های امروزی هم آنتن دارند با این تفاوت که درون گوشی جای گذاری شده‌اند. اگر اطلاع نداشته باشید که چگونه گوشی را در دست بگیرید، ممکن است جلوی این آنتن داخلی را بگیرید و طبیعتا آنتن گوشی یا اینترنت ضعیف می‌شود. اینکه این آنتن داخلی کجای گوشی قرار دارد، به مدل گوشیتان بستگی دارد. با یک جستجوی ساده می‌توانید متوجه شوید که آنتن گوشی شما کجا قرار گرفته است. پس سعی کنید مانع دریافت سیگنال این آنتن داخلی نشوید.
تغییر دکوراسیون
وسایل و اشیا در خانه می‌توانند مانع دریافت سیگنال قوی برای اینترنت و آنتن گوشی باشند؛ وسایلی مانند یخچال فریزر، کابینت و کمدهای فلزی، آبشارهای مصنوعی و دکوری. آسانترین راه برای تقویت آنتن موبایل کمی تغییر دکوراسیون است! با جا به جا کردن موانع بین گوشی تلفن همراه و جایی که سیگنال وارد ساختمان می‌شود، مشکل ضعیف بودن آنتن گوشی را حل کنید.
استفاده از وای فای (WFi)
اگر تمامی راه‌های بالا را امتحان کردید و باز هم سیگنال داده اینترنت گوشی تلفنتان بهتر نشد، از مودم وای فای استفاده کنید. استفاده از WiFi بهترین راه برای شمایی است که تمامی راه‌های بالا را امتحان کردید.
پرتکرارترین سوالات
آیا قاب گوشی روی سیگنال تلفن همراه و داده اینترنت تاثیر می‌گذارد؟
تا حدی بله. اگر قاب ضخیمی استفاده می‌کند یا طراحی قاب به گونه‌ای باشد که جلوی آنتن داخلی گوشی را بگیرد، قاب می‌تواند روی آنتن گوشی تاثیر بگذارد.
2. آیا آهن ربا یا وسایل مغناطیسی روی سیگنال تلفن همراه و داده اینترنت تاثیر می‌گذارد؟
میدان‌های الکترومغناطیسی می‌توانند روی آنتن گوشی تاثیر بگذارند. پس اگر یک آهن ربا یا چیزی مشابه آن همراهتان دارید، سیگنال گوشی یا اینترنت ضعیفی خواهید داشت.
3. آیا سیگنال ضعیف روی مصرف باتری گوشی تاثیر می‌گذارد؟
بله. در شرایطی که آنتن گوشی یا اینترنت گوشی ضعیف کار می‌کند، تلفن همراه بیشتر سعی می‌کند تا به آنتن مخابرات یا آنتن اینترنت همراه وصل شود؛ پس باتری بیشتری مصرف می‌شود.
جمع بندی
در این مقاله دلایلی که باعث می‌شود آنتن گوشی و اینترنت داده تلفن همراه ضعیف باشند را بررسی کردیم. 14 روش برای تقویت آنتن موبایل یا اینترنت را نیز بازگو کردیم. در انتها نیز تعدادی از پرتکرارترین سوالات در مورد آنتن ضعیف گوشی را جواب دادیم. این مقاله برای شما راه‌گشا بود؟ اگر خیر، سوال و یا دلیل خود را با ما در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/116967/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند