فولکس واگن 2/33 میلیارد دلار در چین سرمایهگذاری میکند
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - گروه خودروسازی فولکسواگن آلمان به منظور گسترش حضور خود در صنعت خودروهای الکتریکی چین، مبلغی حدود 2/33 میلیارد دلار سرمایهگذاری خواهد کرد.
فولکسواگن در نمایشگاه شانگهای 2019 از شاسیبلند الکتریکی و مفهومی ID.Roomzz رونمایی کرد. این شرکت روز جمعه 29 مه اعلام کرد که بیش از 2 میلیارد دلار برای گسترش حضور خود در صنعت خودروهای برقی چین هزینه خواهد کرد. این بزرگترین سرمایهگذاری خارجی اعلامشده از زمان آغاز بازگشایی اقتصاد چین پس از همهگیری ویروس کرونا است. به گزارش کاراسکوپس، گروه خودروسازی فولکسواگن 2/33 میلیارد دلار در دو شرکت جداگانه سازنده خودروی الکتریکی چین سرمایهگذاری خواهد کرد. با سرمایهگذاری اول، فولکسواگن 1/1 میلیارد دلار برای بدست آوردن 50 درصد گروه خودروسازی دولتی آنهوی جیانگهوای (Anhui Jianghuai Automobile Group) و شرکت مادر JAC Motors هزینه میکند و سهام فولکسواگن در شرکت سرمایهگذاری مشترک سازنده خودروی الکتریکی با JAC از 50 به 75 درصد افزایش مییابد. خودروساز آلمانی پس از آن برای تصاحب 26/5 درصد سهام شرکت Guoxuan High-Tech، حدود 1/22 میلیارد دلار دیگر سرمایهگذاری خواهد کرد. این شرکت در زمینه تولید باتری خودروی الکتریکی فعالیت میکند. علاوه بر این، شرکت سرمایهگذاری مشترک تا سال 2025 پنج مدل خودروی برقی دیگر را نیز عرضه خواهد کرد، ضمن اینکه کارخانه جدیدی برای ساخت خودروی الکتریکی در شهر هفی (Hefei) مرکز استان آنهوی نیز تأسیس میکند.
سرمایهگذاری سنگین فولکس واگن در صنعت خودروهای الکتریکی چین فولکس واگن ID.R الکتریکی این بار در چین رکورد شکست
فولکسواگن جدیدترین خودروساز خارجی است که از زمان آغاز صدور مجوز فعالیت توسط دولت چین در سال 2018، مالکیت خود را در کارخانههای چینی افزایش میدهد؛ پیش از این بیامو نیز سهم خود را در شرکت سرمایهگذاری مشترک با شرکای چینی افزایش داد. هماکنون فولکسواگن سرمایهگذاری مشترکی را با گروه دولتی FAW و همچنین SAIC Motor آغاز کرده است. حزب کمونیست حاکم بر چین در سال 2018 محدودیتهای مالکیت خارجی سازندگان خودروهای برقی را برای ارتقای توسعه صنعت خودروسازی برداشت. پکن خودروهای برقی را فناوری سودآوری میداند که چین در آن میتواند به رهبری جهانی تبدیل شود. چین حدود نیمی از سهم فروش جهانی خودروهای برقی را دراختیار دارد؛ اما با کاهش یارانههای چند میلیارد دلاری، تقاضا برای خرید این محصولات کاهش یافته و بار مضاعفی را بر دوش خودروسازان تحمیل کرده است. فروش مدلهای کاملا برقی و خودروهای هیبریدی بنزینی-برقی در چهار ماهه نخست امسال با کاهش 43/4 درصدی نسبت به سال گذشته به 205،000 دستگاه رسید.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/134222/