راه اندازی کد دستوری ویژه برای پیگیری شکایت های حوزه ICT
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - مهر / سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کد دستوری #8010* را برای پیگیری کاربران از شکایت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی کرد.
به گزارش رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری گفت: در راستای اطلاعرسانی سریع از آخرین وضعیت شکایات کاربران در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195، کد دستوری #8010* راهاندازی شد.
وی گفت: از این پس کاربران میتوانند برای پیگیری شکایات سامانه 195 کد دستوری #8010* را شمارهگیری کرده و با انتخاب گزینه 2 و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه 195 دریافت کردهاند، در قالب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود مطلع شوند.
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری با اشاره به اینکه سامانه 195 با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در حوزه ICT راهاندازی شده است، خاطرنشان کرد: برای دسترسی راحتتر کاربران، روشهای مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفتهایم که براساس آن کاربران میتوانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای 195 شکایت خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.
قرهداغی درباره ضرورت راهاندازی کد دستوری برای پیگیری شکایات گفت: از آنجا که ممکن بود برخی کاربران برای پیگیری شکایت خود به اینترنت دسترسی نداشته و یا امکان تماس با شماره 195 را نداشته باشند، کد دستوری#8010* با هدف سهولت دسترسی برای این دسته از کاربران راهاندازی شده است.
به گفته وی، این روش بسیار راحتتر از سایر روشهای پیگیری شکایت بوده و برای استفاده از آن نیازی به اینترنت و شارژ تلفن همراه نیست.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/137926/