سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برندها و شعارهای تبلیغاتی در جام ملتهای آسیا مقالات بازاریابی

برندها و شعارهای تبلیغاتی در جام ملتهای آسیا
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - در زمان برگزاری جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم مطلبی با عنوان نگاهی به حامیان مالی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در پایگاه اطلاع رسانی صنعت منتشر شده بود. به هر حال ورزشهای قهرمانی با توجه به گردش مالی بالایی که دارند و میلیون ها بیننده ای که در سراسر جهان آن را می بینند، فقط یک واقعه ی ورزشی نیستند و از منظر کسب و کار و بازاریابی و موضوعات مرتبط قابل تامل و شایان توجه هستند. در این مطلب ضمن معرفی حامیان مالی این تورنمنت، شعار تبلیغاتی تیمهای حاضر در این بازیها نیز آورده شده است.
دو گروه حامی رسمی در این مسابقات وجود دارد یک گروه Official Supporter ها هستند و گروه دیگر Official Sponsorها که متاسفانه به درستی نمی توان تفاوت این دو نوع حامی را از نظر نوع قرارداد تشخیص داد.

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


Asahi Shimbun
این روزنامه ی ژاپنی یکی از حامیان رسمی جام ملتهای آسیا است. یکی از پرمخاطب ترین رسانه های ژاپن است که تیراژ نسخه ی صبح آن بیش از 8 میلیون نسخه ی بعد از ظهر آنها بیش از 3 میلیون است.
Emirates
کاملاً شناخته شده است ! آنها اس حامیان مالی جام جهانی 2010 هم بودند ! این هواپیمایی اماراتی؛ اسپانسر بسیاری از تیمهای فوتبال شناخته ی شده ی دنیا نیز بوده است و شاید در بین خطوط هواپیمایی از این حیث نیز پیشتاز باشد.
Epson
نام کامل این شرکت Seiko Epson Corporation است که بیشتر آن را با نام Epson می شناسند. آنها یکی از بزرگترین تولید کنندگان پرینتر در دنیا هستند. این شرکت ژاپنی هم یکی از حامیان مالی این دوره از بازیهای آسیایی می باشد.
ING Group
شاید لوگوی ING برای شما آشنا باشد. اما بعید است آن را بشناسید ! معمولاً برندهایی که محصولات مصرفی را عرضه می کنند شناخته شده تر هستند تا شرکتی که خدمات مالی در سطح بین المللی ! مخصوصاً این موضوع برای ایرانی ها که کمتر با این موضوع در ارتباط هستند بیشتر صحت دارد. به هر حال ING یک گروه ارائه دهنده ی خدمات مالی است و بد نیست بدانید که ING اصالتی هلندی دارد !
Konica Minolta
Konica تولید کننده ای بسیار حرفه ای در محصولات مرتبط با عکاسی و گرافیک و ... است. این برند ژاپنی در زمینه دستگاه های چاپ و تکثیر هم موفقیتهای قابل توجهی داشته است.
Pocari Sweat
می توان با اطمینان بالایی گفت که شما این برند را اولین بار است که می بینید. البته شاید با توجه به تعریف برند، نتوان اساساً آن را یک برند دانست که البته این موضوع در این مطلب نمی گنجد. به هر حال Pocari Sweat یک شرکت ژاپنی است که تولید کننده ی دارو است !
Q petroleum
Q petroleum یا همان Qatar Petroleum یک شرکت فعال در حوزه ی نفت و انرژی است. نگاهی به بیانیه ی ماموریت این شرکت نشان می دهد که اساساً تولید کننده ی محصولات مصرفی نیستند. آنها در بیانیه ی ماموریت خود گفته اند « ماموریت ما حصول اطمینان از ایجاد حداکثر منافع حاصل از منابع نفتی ذخیره در قطر است » همچنین در ادامه آنها وظیفه ی خود را ایجاد درامد و تقدینگی برای دولت قطر دانسته اند که البته با این رشد اقتصادی سریع قطر به نظر می رسد که موفق هم بوده اند !
Q tel
فعال در زمینه ی فناوری اطلاعات و به طور مشخص سیستمهای ارتباطی !
Samsung
در اینجا سامسونگ کره ای رقیب هموطنش ال جی را در کنارش نمی بینید. سامسونگ یکی از 100 برند برتر جهانی است و نباید از دیدن تبلیغات آن تعجب کرد !
Toshiba
توشیبا هم یکی دیگر از ژاپنی های حاضر در این مسابقات است !
الکاس
از نامش حتماً حدس زده اید که یک برند عربی است ! بله، شبکه تلویزیونی الکاس همان شبکه ای است که امتیاز پخش بازیهای جام ملتهای آسیا را در اختیار دارد.
Family Mart
این فروشگاه زنجیره ای بزرگ که اولین شعبه ی خود را در سال 1981 در ژاپن تاسیس کرد. امروز در بسیاری از کشورهای دنیا مثل آمریکا، ویتنام، کره جنوبی، چین، تایوان، تایلند و ... شعبه دارد. Family Mart سومین فروشگاه زنجیره ای بزرگ ژاپن پس از 7-Eleven و Lawson است. اما به نظر می رسد که آن دو چندان بر روی بازارهای بین المللی کار نکرده اند، زیرا کمتر از Family Mart در سطح بین الملل دیده می شوند !
Makita
ماکیتا، تولید کننده ابزارآلات و تجهیزات صنعتی است که کمتر برای مصرف کننده ی نهایی دارای کاربرد است. این برند ژاپنی توانسته سهم بازار قابل قبولی را از بازارهای اروپا و امریکا کسب کند.
Hyundai
هیوندای، مجموعه ای بزرگ از چندین شرکت است، که در سال 1947 توسط چونگ جو یونگ در کره ی جنوبی تاسیس شد. در ابتدا یک شرکت ساخت و ساز بود و امروز تبدیل یک غول در صنایع مختلف از حفاری و اتشاف نفت تا تولید خودرو شده است. به هر حال در جام جهانی 2010 این هیوندای موتور است که با همکاری کیا موتورز با هم اسپانسر جام جهانی شده اند.
مواصلات
این شرکت قطری به طور کامل متعلق به خانواده شاه قطر است ! مواصلات در سال 2002 تاسیس شده است و حمل و نقل درون شهری و برون شهری قطر را به طور کامل در اختیار دارد !
Nike
نایکی این برند آمریکایی، حضور پررنگی را در تمام بازیهای ورزشی دارد و این با توجه به بازاری که در آن فعالیت می کند، کاملاً طبیعی است. در این مسابقات جای رقیب اروپایی اش Adidas واقعاً خالی است !
Nikon
نیکون، حتماً برای عکاسهای حرفه ای شناخته شده است. هر چند نیکون یک شرکت چند ملیتی است اما باید آن را بیشتر متعلق به ژاپن دانست !
یک بار دیگر به برندهای حاضر در میان حامیان این دوره از مسابقات نگاه کنید. 8 برند متعلق به ژاپن است، 2 برند متعلق به کره جنوبی، 1 برند متعلق به امارات متحده ی عربی ، 4 برند قطری، 1 برند امریکایی و 1 برند اروپایی !
هر چند اقتصاد کشورهایی مثل چین و هند، سهم قابل توجهی از اقتصاد آسیا دارند و از قضا هر دو هم در این مسابقات حاضر هستند ولی شاید به دلیل عدم بهره گیری از استراتژی خلق برند، نمی توان نامی از آنها در میان برندهای حاضر در این مسابقات دید و دقیقاً بر عکس، اقتصاد بالغ و قدرتمند ژاپن 8 برند را در میان حامیان این مسابقات می بیند، برندهایی که همگی جهانی هستند و در بین برترین برندهایی جهانی هستند. برخلاف ژاپنی ها، شاید شرکتهایی قطری حاضر در میان حامیان را نتوان اساساً برند دانست. همچنین باید Emirates و Samsung را در بین برندهای مهم آسیایی دانست.
در پایان بررسی برندهای حامی جام ملتهای آسیا نگاهی هم به شعارهای تیمهای حاضر در این دوره از مسابقات داشته باشید :
Australia: "We’re the Thunder from Down Under"
Bahrain: "Think Once, Think Twice, Think Bahrin"
China: "The Rising Dragon"
India: "11 Players, A Billion Heartbeats"
Iran: "Princes of Persia"
Iraq: "The Lions of Mesopotamia"
Japan: "Samurai Blue! Top of Asia"
Jordan: "Al Nashama are coming"
Korea DPR: "Win with Fight and Courage, Bring the Crown to the Motherland"
Korea Republic: "Return of the King, Pride of Asia!"
Kuwait: "This Is The Blue Wave"
Qatar: "Al-Annabi"
Saudi Arabia: "The Green Falcons"
Syria: "Red Eagles"
United Arab Emirates: "A Million Welcomes The Whites"
Uzbekistan: "Strenght is in Unity!"
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سیاست و بازاریابی

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/138210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!