سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شعار تبلیغاتی؛ مزیت رقابتی یک کسب و کار مقالات بازاریابی

شعار تبلیغاتی؛ مزیت رقابتی یک کسب و کار
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شعار تبلیغاتی یک جمله یا گروه کوچکی از لغات می باشد که به صورت خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا هویت و ماهیت یک برند یا شرکت را به نمایش بگذارند، هرچه انتخاب این شعار هوشمندانه تر باشد می تواند باعث ایجاد یک تحول یا شگفتی در یک کسب و کار شود.
در شرکت‌های بزرگ بهره بردن از شعار تبلیغاتی روشی مرسوم در راستای رشد بیش‌تر مجموعه است.
به عنوان مثال کمپانی فورد به مدت 17 سال از شعار «کیفیت کار اول ماست» استفاده کرد تا به تمامی مشتریانش اعلام کند که فورد به کیفیت اهمیت زیادی میدهد و هم اهمیت کیفیت را به کارکنان خود گوشزد نماید. نمونه‌‌هایی دیگر مانند شعار تبلیغاتی شرکت Avis مبتی بر «هنگامی که دوم باشی، بیشتر تلاش می‌کنی» یا شعار تبلیغاتی کمپانی Charles Schuab مبتنی بر «سرمایه گذارانی که کمک می‌کنند به خود نیز کمک می‌کنند» .
هیچ دلیلی برای نداشتن یک شعار تبلیغاتی برای شرکت های کوچک وجود ندارد. در واقع هزینه کم، انعطاف پذیری و تاثیرگذاری این شعارها، آن‌ها را لازمه‌ی هر شرکت با هر اندازه‌ای می نماید. هنگامی که شعار هوشمندانه، خلاقانه و دقیق طراحی شود می‌تواند مشخصه‌ی بارز شرکت را به طور موثر بین طیف وسیعی از مخاطبان منتقل نماید. از سرمایه گذاران تا مشتریان و از تهیه کنندگان تا متقاضیان استخدام و …
یک پیام همیشگی و به یاد ماندنی می‌تواند برای اهداف زیادی در رسانه های مختلفی استفاده شود. به عنوان مثال یک شعار جذاب می‌تواند در تبلیغات، پوسترها، کارت‌ها و حتی در لباس‌های فرم مجموعه نیز استفاده شود تا همواره یادآوری کند که مزیت رقابتی و ویژگی خاص این کسب و کار چیست!
زمانی که به دنبال تغییر بزرگی در استراتژی و راهبرد خود می گردید، شعارها بسیار کاربرد دارند. به عنوان نمونه شرکت نایک با استفاده از شعار «فقط انجام بده» توانست پیشرفت چشم‌گیری در فروش کتانی‌هایش داشته باشد. همچنین کمپانی زیراکس با استفاده از شعار « شرکت مستندات» توانست بازگشت به جایگاه اصلی خود را به گوش مخاطبان برساند (بعد از این که مدتی در بخش سرویس‌های مالی و دیگر حوزه‌های نامربوط فعالیت کرد).
شعارها ممکن است در اثر تحولات و تغییرات جامعه عوض شوند. به عنوان مثال فورد به تازگی « کیفیت کار اول ماست» را تغییر داد! چرا که در بازار امروزی کیفیت یکی از ارکان اصلی تمامی محصولات می باشد و این شعار، کمپانی فورد را متمایز از دیگر شرکت‌ها نمی‌کند.
یک شعار علاوه بر موثر بودن باید مختصر نیز باشد!
باید ماهیت و جوهره‌ی شرکت را در خود عرضه کند. یک راه‌حل برای یافتن شعار مناسب برای خود نگاه انداختن به شعارهای شرکت های رقیب تان می باشد. در حالت ایده آل شعار شما می‌بایست چیزی متفاوت با دیگران باشد.
یک شعار خوب علاوه بر این ها می بایست به راحتی به خاطر سپرده شود. اما در نظر داشته باشید که طراحی یک شعار باید چیزی فراتر از یک گفته‌ی جذاب باشد. شعار باید دلیل این که شما ویژه هستید و این که چرا می‌توانید همواره ویژه باشید را به روشنی بیان کند.
برای انتخاب شعار اجازه ندهید که مدیریت به تنهایی شعار را انتخاب کند!
به کارمندان اجازه دخالت دهید. با استفاده از یک مسابقه می‌توانید نظرات کارمندان را جمع‌آوری کنید. این روشی بود که کمپانی فورد برای انتخاب شعار معروفش یعنی «کیفیت کار ماست» استفاده کرد.

سیاست و بازاریابی


شعارهای کمّی و عددی می‌توانند به شدت موثر واقع شوند. اما اگر شما وعده‌ای عددی و کمّی دهید و قادر به اجرای آن نشوید، فقط در نشان دادن نادانی و اشتباه خود به دیگران موفق بوده‌اید. از سوی دیگر انتخاب شعار نامناسب با تاکید بر مسائلی که اولویت کاری شما نیستند می‌تواند باعث گمراهی خودتان نیز گردد. به عنوان مثال داشتن شعاری که به شدت بر امور مالی تاکید دارد، احتمالا ایده‌ی جالبی نیست.
شعارها می‌توانند ارزان و یا خیلی گران تمام شوند. تعداد زیادی از شرکت های بزرگ، میلیون‌ها دلار به آژانس‌های تبلیغاتی و مشاوره پرداخت می نمایند تا شعاری جدید را برای خود تهیه کنند. افزون بر این برقراری ارتباط با مخاطبان و رساندن شعار جدید به گوش آن‌ها نیز می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. فورد چهل میلیون دلار در شرکت های تبلیغاتی هزینه کرد تا شعار جدید خود تحت عنوان «ایده های برتر توسط شما ساخته می‌شوند» را گسترش دهد. با این حال چاپ شعار بر روی پوسترها و در سایر مکان‌های قابل رویت نیز کارایی خوبی دارد و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شرکت های کوچک‌تر با هزینه کمتر باشد.
تمامی شرکت ها آمادگی داشتن یک شعار جدید را ندارند. اگر کسب و کار شما در حال تغییراتی در جهت حرکت خود است و هنوز مشخص نیست که به کجا قرار است برود، فعلا نیازی به داشتن شعار جدید نیست. پیش از آن که تلاش کنید تا استراتژی خود را توسط یک شعار نمایش دهید، تامل کنید تا این استراتژی مشخص شده و به ثبات برسد.
در همین ارتباط مطالعه مقاله «ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب» را به شما توصیه می کنیم.
شعار تبلیغاتی؛ مزیت رقابتی یک کسب و کار
منبع:اقتصادآنلاین

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/138742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند