سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اوبر و لیفت با شکست در دادگاه، ملزم به ارائه مزایای استخدام تمام‌وقت به رانندگان خود شدند اخبار

اوبر و لیفت با شکست در دادگاه، ملزم به ارائه مزایای استخدام تمام‌وقت به رانندگان خود شدند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دادگاهی در کالیفرنیا سرویس‌های درخواست هوشمند خودروی اوبر و لیفت را ملزم کرده است که رانندگان خود را در دسته‌ی کارمندان ثبت کنند.

قاضی دادگاهی در کالیفرنیا با حکم جدید خود فشار بر شرکت‌های تاکسی اینترنتی را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. حکم جدید، شرکت‌های اوبر و لیفت را وادار می‌کند که رانندگان خود را به‌عنوان کارمند ثبت کنند. البته فاصله‌ی زمانی 10 روزه برای اجرای این حکم در نظر گرفته شده است که فرصت اعتراض را هم برای اوبر و لیفت فراهم می‌کند. ظاهرا اوبر تصمیم دارد تا با درخواست استیناف سریع، از اجرایی‌شدن حکم جلوگیری کند. اوبر و لیفت با فشارهای زیادی در ایالت کالیفرنیا روبه‌رو هستند. آن‌ها باید هرچه سریع‌تر، مدل کسب‌وکاری خود را به‌صورت پایه‌ای اصلاح کنند تا با قوانین دادگاه‌های سخت‌گیر این ایالت هماهنگ شوند. هر دو شرکت، در همین ایالت راه‌اندازی شده‌اند و مراحل اولیه‌ی رشد را در آن طی کرده‌اند. مشکل کنونی شرکت‌های تاکسی اینترنتی با قانون‌گذاران این است که آن‌ها راننده‌ها را ازلحاظ قوانین کار در دسته‌ی پیمانکارهای مستقل به کار می‌گیرند. شرکت‌ها ادعا می‌کنند که راننده‌ها سبک کاری قراردادی یا آزاد (فریلنسر) را ترجیح می‌دهند. ازطرفی اتحادیه‌های کارگری و مقام‌های مسئول می‌گویند دسته‌بندی راننده‌ها به‌عنوان پیمانکار، آن‌ها را از مزایایی همچون بیمه‌ی سلامتی و مزایای کارمندی محروم می‌کند. خاویر بسرا، دادستان کل کالیفرنیا، در ماه مه به‌همراه وکلای شهری لس‌آنجلس، سان فرانسیسکو و سن‌دیگو از شرکت‌های تاکسی اینترنتی شکایت کرد. آن‌ها به قانونی موسوم به AB5 استناد می‌کردند و طبق آن، دسته‌بندی راننده‌ها به‌عنوان پیمانکارهای مستقل را خلاف قانون می‌دانستند. قانون مذکور از یک ژانویه اجرایی شده بود. دادستان کل بعدا درخواست یک حکم موقت سریع‌تر را به دادگاه ارسال کرد تا شرکت‌های تاکسی اینترنتی هرچه سریع‌تر ملزم به اجرای قانون شوند. قانون مورد بحث که از ماه سپتامبر سال گذشته تصویب شده بود، با دستورالعملی ساده، دسته‌بندی افراد در گروه‌های کارمند و غیر کارمند را ممکن می‌کند. قاضی کالیفرنیایی نیز با استناد به همین قانون، حکم جدید را اعلام کرد.

سیاست و بازاریابی

حکم جدید دادگاه عالی ایالت کالیفرنیا، جدیدترین چالش حقوقی است که برای شرکت‌های اوبر و لیفت رخ می‌دهد. آن‌ها مدتی پیش هم یک دادخواهی از کمیسیون حامی کارگران دریافت کرده بودند که موضوعی مشابه با حکم اخیر داشت. به‌هرحال همه‌ی گروه‌های مخالف تلاش می‌کنند تا راننده‌ها در تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان کارمند شناخته شوند. این تلاش، تنها برای ارائه‌ی مزایای کارمندی به راننده‌ها انجام می‌شود. اتحادیه‌های کارگری و راننده‌ها از حکم جدیدی که علیه شرکت‌های تاکسی اینترنتی صادر شد، بسیار خوشحال شدند. مایک رابینسون، راننده‌ی لیفت و عضو یکی از اتحادیه‌های رانندگان جنوب کالیفرنیا درباره‌ی حکم اخیر می‌گوید: «حکم امروز نشان داد که راننده‌های کالیفرنیا از مدت‌ها پیش در اظهارنظرها حق داشته‌اند. راننده‌هایی مثل من، حقوقی دارند که اوبر و لیفت باید به آن‌ها احترام بگذارند». اوبر و لیفت مانند همیشه با حکم دادگاه و دسته‌بندی راننده‌ها در گروه کارمندان مخالف هستند. آن‌ها می‌گویند اکثر راننده‌ها با چنین دسته‌بندی موافق نیستند. شرکت‌ها همچنین به بحران بیکاری کنونی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا اشاره می‌کنند. آن‌ها هشدار می‌دهند که پیاده‌سازی قوانین، موجب بیکار شدن راننده‌های زیادی در شرایط بحرانی کنونی می‌شود.

سیاست و بازاریابی

اوبر به‌خاطر مشکلات امنیتی، مجوز فعالیت در لندن را از دست داد اعتصاب رانندگان شرکت‌های تاکسی اینترنتی در آمریکا
سخنگوی لیفت هم اظهارنظری مشابه با اوبر دارد. او می‌گوید: «رانندگان نمی‌خواهند به‌عنوان کارمند استخدام شوند. ما به‌سرعت علیه این حکم ادعای استیناف می‌کنیم و برای ادامه‌ی استقلال راننده‌ها تلاش خواهیم کرد. ما اعتقاد داریم که تصمیم‌گیری نهایی پیرامون چالش جاری، برعهده‌ی رأی‌دهنده‌های کالیفرنیایی خواهد بود و آن‌ها قطعا از راننده‌ها حمایت می‌کنند». اگر راننده‌ها به‌عنوان کارمند در اوبر و لیفت استخدام شوند، شرکت‌های تاکسی اینترنتی ملزم به پرداخت حداقل حقوق، اضافه‌کاری، مرخصی‌های باحقوق و دیگر مزایا خواهند بود. به‌عنوان مثال آن‌ها باید هزینه‌های استهلاک ماشین‌ها را نیز پرداخت کنند. اکنون راننده‌ها به‌عنوان پیمانکارهای مستقل، هیچ‌یک از این مزایا را دریافت نمی‌کنند. فشارهای دادگاهی اخیر در دورانی به اوبر و لیفت وارد می‌شود که آن‌ها در جبهه‌ای دیگر هم مشغول مبارزه هستند. در ماه نوامبر، یک رأی‌گیری مستقل در کالیفرنیا انجام خواهد شد که لغو قانون AB5 را برای راننده‌های تاکسی اینترنتی و دیگر شاغلان اقتصاد گیگ در نظر دارد. قطعا شرکت‌های اوبر و لیفت و بسیاری دیگر از غول‌های دنیای فناوری، از لغو این قانون خوشحال خواهند شد. نظر شما چیست؟ آیا راننده‌های تاکسی اینترنتی باید به‌صورت کارمند در شرکت‌ها استخدام شوند یا از آزادی عمل فعالیت به‌صورت مستقل بهره ببرند؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/145799/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!