مایکروسافت سومین برند باارزش دنیا شد
نکات خواندني
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - زومیت / مایکروسافت با عبور از گوگل به سومین برند باارزش دنیا تبدیل شد.
بر اساس رتبهبندی اینتربرند، ارزش برند مایکروسافت در مقایسه با سال گذشته 53 درصد رشد نشان میدهد و اپل همچنان باارزشترین برند دنیا است.
روز گذشته اینتربرند رتبهبندی بهترین برندهای جهان در سال 2020 را منتشر کرد که بر اساس آن، افزایش 53 درصدی ارزش مایکروسافت در سال جاری میلادی آن را به برندی 166 میلیارد دلاری بدل کرده است؛ این یعنی مایکروسافت از گوگل که رتبهی سوم را دراختیار داشت، عبور و به رتبهی سوم لیست صعود کرده و آمازون با ارزش برند 200 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است. طبق این رتبهبندی، باارزشترین برند جهان، همچنان اپل با ارزش تقریبی 325 میلیارد دلار است که جایگاه خود را نسبت به گذشته حفظ کرده.
گوگل اما در مقایسه با سال گذشته کاهش دوپلهای رتبه تجربه کرده و ارزش برند آن با کاهش 1 درصدی، کمی بیش از 165 میلیارد دلار برآورد میشود. برخلاف گوگل، آمازون با رشد سالانهی 60 درصدی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و به دومین برند باارزش جهان تبدیل شده است. از دیگر برندهای برجستهی فناوری در این رتبهبندی میتوان به سامسونگ در رتبهی 5، اینتل در رتبهی 12، فیسبوک در رتبهی سیزدهم و اینستاگرام در جایگاه 19 اشاره کرد.
باید توجه داشت اینتربرند ارزش بازار (Market Cap) شرکتها را نمیسنجد، بلکه ارزش برند آنها را تخمین میزند. بهعنوان مثال، ارزش بازار اپل کمی بیش از 2 تریلیون دلار است؛ درحالیکه اینتربرند (Interbrand) «ارزش برند» اپل را 325 میلیارد دلار تخمین زده است.
بهصورت کلی، امسال ارزش برند مجموع شرکتها با افزایش روبهرو بوده و به رقم 2,336,491 دلار آمریکا افزایش یافته و نسبت به سال گذشته، رشد 9 درصدی به خود دیده است. درحالیکه میانگین رشد ارزش تمام برندها حدود 14 درصد بوده است، برندهای فناوری رشدی 20 درصدی تجربه کردهاند.
برندهای فناوری اکنون 48 درصد از ارزش کل جدول اینتربرند را دراختیار دارند. این رقم در سال 2010 چیزی حدود 17 درصد بود. 3 برند برتر جدول که همگی شرکتهای فناوری هستند، 30 درصد ارزش کل جدول را شامل میشوند. جالب است بدانید این رقم در سال 2010 چیزی حدود 16 درصد اعلام شده بود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/161830/