نوه پژو 206؛ یک خودروی جذاب و خوشچهره
استارت آپ
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - خودرویی که میبینید، سه نسل بعد از خودروری 206 است، یعنی نسل دوم 208. یک ماشین جذاب و خوشچهره، با تکنولوژی روز که لزوما هم قرار نیست رویای یک جوان فرانسوی باشد، چون تا دلتان بخواهد گزینههای جذابتر از این ماشین پیش رو هست.
برترینها: خودرویی که میبینید، سه نسل بعد از خودروری 206 است، یعنی نسل دوم 208. یک ماشین جذاب و خوشچهره، با تکنولوژی روز که لزوما هم قرار نیست رویای یک جوان فرانسوی باشد، چون تا دلتان بخواهد گزینههای جذابتر از این ماشین پیش رو هست.
نقل است که دو خودرو در دو برهه زمانی پژو را از بحران مالی و سهم بازار نجات دادند. از قضا هر دو این خودروها در ایران نیز به تولید رسیدند و هر دو هم سهم بازار بزرگی را تا به امروز از آن خود کرده اند. هر چند در دیگر نقاط جهان سال هاست که منسوخ شده و جای خود را به مدلهای جانشین دادند. این دو خودرو پژو 405 و پژو 206 هستند.
پژو 206 جای خود را به 207 داد و دومی نیز بازار خود را تقدیم پژو 208 کرد. خودرویی جمع و جور که با همان فلسفه اسلاف خود طراحی و تولید شده است. با این تفاوت که یک دید طراحی دهه سوم قرن بیست و یکمی برآن حاکم است.
پژو 208 که اکنون روی خط تولید است نسل دوم از این خودرو به حساب میآید. اما از مدل 2020 شاهد یک فیس لیفت سنگین روی آن هستیم. این خودرو از نظر پلتفرمی برادر پژو 2008 نیز به حساب میآید و البته پلتفرم مشترک با سیتروئن C4 و اوپل کورسا نیز دارد. پژو 208 اکنون در دو تیپ دو در و چهار در تولید میشود.
از نظر فنی پژو 208 یک تغییر بزرگ نسبت به پدربزرگش کرده است. پژو مدل 206 را با انبوهی از موتورهای مختلف بنزین و دیزل برای بازارهای مختلف تولید کرد. شاید باورش سخت باشد، اما پژو 206 به طور رسمی با 14 موتور مختلف بنزینی و دیزل به بازار عرضه شد. اما در پژو 208 دیگر از این خبرها نیست. یک موتور بنزینی، یک موتور دیزل و یک مدل هم با موتور الکتریکی تولید شده است. موتور بنزینی آن 1200 سی سی سه سیلندر توربو و موتور دیزل آن 1500 سی سی چهار سیلندر است.
در طراحی خارجی خودرو دیگر از چهره آرام 206 و 207 خبری نیست. به جای آن زبان طراحی جدید پژو قرار گرفته که یک طراحی کاملا تهاجمی با رگههایی از طراحی ژاپنی به خصوص در بخش چراغها به چشم میآید. این طراحی در خودروهای پژو 2008 و پژو 3008 نیز تکرار شده است. با این حال در ستونهای قسمت عقب و قوسهای انتهای خودرو همچنان پژو 206 را میتوان در لا به لای طراحی 208 پیدا کرد.
پژو از چند سال قبل تحت تاثیر تغییر سلیقه بازار بالاخره از آن فرم ساده و کسل کننده طراحی داخلی خارج شد. هر چند هنوز تا طراحی داخلی نیمه لوکس خودروسازانی مانند کیا و هیوندای در خودروهای اقتصادی فاصله دارد، اما از سادگی گذشته نیز دیگر خبری نیست. نمایشگرهای آنالوگ به طور کامل جای خود را به دیجیتال داده اند. اما خب هنوز هم با یک پژو طرف هستیم و بخشی از کلیدهای فرمان به نمایشگر لمسی منتقل نشده و همچنان کلیدهای فیزیکی را داریم. البته این عیب نیست و هنوز خیلیها کنسولهای کلیددار را به کنسولهای خلوت ترجیح میدهند.
منبع: خودروتک و خبرآنلاین
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/162716/