سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - راه اندازی کسب وکاری پردرآمد آرزوی همه ماست. با این حال برای بسیاری این موضوع در حد یک رؤیا باقی مانده و گسترش پیدا نمی کند. آنهایی که به دنبال این هدف می روند، افرادی عجیب وغریب نیستند.
فرصت امروز نوشت:
در این مقاله «رابرت آدامز» به بررسی شیوه های راه اندازی کسب وکار پرسود و بنای برندی چندین میلیون دلاری پرداخته است. استفاده از تصویرسازی به منظور فهم بهتر مطالب و همچنین روایت سرگذشت برخی از کارآفرینان مشهور مقاله رابرت را به یکی از پربازدیدترین مقاله های سایت مجله Entrepreneur بدل کرده است.
پیش از هرچیز قصد دارم سناریویی را برای شما ترسیم کنم. فرض کنید 600هزار دلار از سرمایه تان در بورس با خطر جدی مواجه است. کارت بانکی تان نیز به دلیل بدهی به بانک دیگر اعتبار ندارد. پرداخت قبض ها و مالیات به تأخیر افتاده و اداره مالیات در پایان هفته قصد تصرف منزل تان را دارد. در همین میان همسرتان نیز تصمیم به جدایی گرفته است. شاید این وضعیت یک نمونه بسیار دراماتیک و ترکیبی از اوضاع نامساعد شخصی و حرفه ای باشد. با این حال هاوارد پنس پیش از فروش استارت آپ های چند میلیون دلاری و راه اندازی برند شخصی اش چنین وضعیتی داشت. در واقع او از صفر تا صد موفقیت در کارآفرینی و برندسازی را طی کرده است.
شهرت عمده هاوارد پنس به دلیل مدیریت برند Logic در زمینه تولید محصولات ترک سیگار است. من پنس را از مدت ها قبل می شناسم. در گفت وگوی کوتاهی که با وی داشتم، پرسش واضحی را مطرح کردم: چگونه ثروتمند شدی؟ پاسخ وی مشتمل بر چند بخش کلی بود. نخست اینکه وی چنین مسیری را به هیچ وجه ساده نمی دانست. هاوارد بر ضرورت کسب تجربه در فرآیند فعالیت در زمینه کسب وکار تأکید دارد. در واقع کلیدهای طلایی کسب وکار از دل فرآیند تجربه بیرون می آیند. در نهایت نیز با اشاره به ضرورت همکاری و توسعه راوبط در دنیای کسب وکار گفت وگوی کوتاه ما به پایان رسید.
گفت وگوی کوتاه و آنچه «پنس» به من گفت برای مخاطب علاقه مند به برندسازی به هیچ وجه جالب نیست. برهمین اساس تصمیم گرفتم بار دیگر با هاوارد ملاقات کنم و گفت وگویی طولانی تر با هم داشته باشیم. در نهایت نیز با ترکیب گفته های هاوارد و آنچه پیشتر در مصاحبه با دیگر بزرگان کسب وکار و برندسازی به دست آورده ام، مقاله حاضر را تهیه کردم. در ادامه مهم ترین اصول و نکات در زمینه برندسازی را مطالعه خواهیم کرد.
ارزش واقعی پیشنهادمان
نخستین و مهم ترین نکته ای که باید بدان توجه کرد، ارزش واقعی پیشنهادمان برای مخاطب هدف است. در واقع برند ما باید ارزشی متمایز و ویژه را به مشتری ارائه دهد. در این میان فرقی ندارد جه محصولی تولید می کنیم. از لوازم خانگی گرفته تا اطلاعات طبقه بندی شده اقتصادی، همگی باید پیشنهادی ارزشمند را در مقابل خریدار قرار دهند.
هاوارد پنس در این زمینه ترکیبی از خلاقیت و توجه به سلامت افراد را ارائه کرد. برند Logic با ارائه سیگارهای الکترونیکی گام بلندی در راستای حذف ضررهای سیگار و تشویق افراد به ترک آن برداشت. با این حال بسیاری دیگر از برندها نیز در این زمینه فعالیت دارند. آنچه کسب وکار پنس را متمایز ساخته است، توجه وی به ضرورت ترک تدریجی سیگار است، بنابراین مزیت محصول پنس کمک به ترک تدریجی و راحت سیگار محسوب می شود. قیمت گذاری مناسب و تلاش برای تهیه مواد اولیه مطلوب امروزه برند هاوارد را به یکی از پردآمدترین برندهای نوپای دنیا بدل کرده است.
اهمیت ایجاد کانال ارتباطی
گام بعدی در راستای ایجاد یک کسب وکار چند میلیون دلاری، توسعه فضاهای ارتباطی شرکت است. این فضای ارتباطی هم شامل تعامل سازنده با مشتریان و هم شرکای تجاری می شود. مشتریان به عنوان ارزشمندترین دارایی مان سهم انکارناپذیری در توسعه کسب وکار دارند. دریافت پیشنهادهای این گروه در بهبود شرایط کسب وکار بسیار مؤثر خواهد بود. بهترین مثال در این زمینه اوبر، سرویس سفارش آنلاین تاکسی است. برخلاف بسیاری دیگر از رقبا، اوبر پلتفرم مناسب برای ارائه سرویس را انتخاب کرد و کانال ارتباطی پایداری در همین زیرساخت بنا نهاد.
اهمیت کانال ارتباطی با مشتریان در کسب دید کلی نسبت به کسب وکار است. در واقع بازخوردهای دریافتی رخدادهای بطن کسب وکارتان را به شما نشان خواهد داد. این تحولات معمولاً به دلیل ماهیت پیچیده شان از دید اهالی کسب وکار دور می ماند. با این حال مشتریان به دلیل حضور در متن کسب وکار شما به خوبی از تحولات عمیق این عرصه های آگاهی دارند.
ایجاد کانال ارتباطی با مشتریان علاوه بر کسب آگاهی دقیق از اوضاع کسب وکار در زمینه تبلیغات و برندسازی نیز مؤثر است. فهم این موضوع با نیم نگاهی به ماهیت آنلاین بسیاری از کانال های ارتباطی شرکت ها با مشتریان شان راحت تر خواهد بود. در واقع فعالیت تعاملی در فضای مجازی هزینه تبلیغات مان را به شدت کاهش می دهد. به عنوان مثال خطوط هوایی امارات در صفحات مجازی خود علاوه بر اطلاع رسانی خدماتش به فعالیت در زمینه برندسازی، بازاریابی و پشتیبانی از مشتریان نیز مشغول است. اگر این برند قصد پیگیری هرکدام از این اهداف به صورت جداگانه را داشت، سالانه با میلیون ها دلار خرج اضافی مواجه بود.
تشکیل تیم پایدار، رمز موفقیت بلندمدت
بدون شک در یک تیم و کار گروهی جایی برای عمل فردی وجود ندارد. با این حال مهم تر از تشکیل تیم، کیفیت اعضای آن است. بدون در اختیار داشتن تیمی هماهنگ و مصمم، توسعه برند امکان پذیر نخواهد بود. هنگام صحبت پیرامون کیفیت تیم شرکت، باید به المان هایی نظیر توانایی برقراری ارتباط مناسب با مشتریان، همکاری درونی اعضا، انتخاب افرادی با تحصیلات و مهارت های متفاوت و همچنین اطمینان از توان مدیریت چنین تیمی توجه کرد.
در زمینه برندسازی و مدیریت کسب وکار فقط رفتار گروه کارمندان نتیجه را تعیین نمی کند. به عنوان صاحب کسب وکار نحوه تعامل تان با تیم شرکت در رفتار آنها بازتاب خواهد یافت. به عبارت ساده، شما مرجع کارمندان در رفتارهای شان هستید. همچنین ارزش های کلی برندتان نیز براساس نحوه مدیریت شما مشخص خواهد شد. اگر در زمینه مدیریت مهارت و دانش کافی را ندارید، استخدام یک مدیرعامل گزینه مطلوبی به منظور تداوم پیشرفت برندتان خواهد بود. با این حال اگر توان مالی کافی برای این کار را ندارید، توسعه آزادی کارمندان در شکل دهی به قواعد سازمانی شرکت تان بهترین راهکار محسوب می شود. به این ترتیب ماهیت برندتان نتیجه تعامل درونی کارمندان با یکدیگر به همراه مشارکت شما خواهد بود.
شنا در اقیانوس آبی
مفهوم شنا در اقیانوس آبی برای نخستین بار از سوی راسل برانسون، کارآفرین جوان و نویسنده حوزه برندسازی، بیان شد. براین اساس شنا در اقیانوس آبی به معنای حضور در عرصه هایی از کسب وکار، بازاریابی و تبلیغات است که رقبا کمتر در آن حضور دارند. این مفهوم درست در نقطه مقابل اقیانوس قرمز است. در اقیانوس قرمز خیل عظیمی از رقبا در انتظار ما هستند.
در زمینه بهره گیری از عرصه های بدیع اقدام Taxify ارزش تأمل را دارد. این برند چینی یکی از بزرگ ترین رقبای اوبر محسوب می شود. باتوجه به رسوایی های سال گذشته اوبر در لندن و اعمال محدودیت دولتی برای این کسب وکار در بریتانیا Taxify پا به عرصه گذاشت. در واقع در نبود اوبر این برند چینی تمام مشتریان رقیب را به چنگ آورد. عملکرد Taxify بهترین نمونه شنا در اقیانوس های آبی است. زمان شناسی این برند چینی باعث ناتوانی رقبای دیگر در بازار بریتانیا شده است. به این ترتیب Taxify بازاری مستعد را هدف قرار داده و آن را از دسترس رقبا دور نگه داشته است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/16427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند