سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

دوربین 300 مگاپیکسلی کانن EOS R5S در راه است نکات خواندني

دوربین 300 مگاپیکسلی کانن EOS R5S در راه است
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مجله دیجی کالا / دوربین 300 مگاپیکسلی کانن EOS R5S در سه ماه اول 2021 رونمایی خواهد شد.
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که دوربین کانن EOS R5S با سنسور 90 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد که می‌تواند با استفاده از قابلیت «پیکسل شیفت» (Pixel Shift) عکس‌های 300 مگاپیکسلی را هم ثبت کند. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهند که این دوربین با قیمتی مشابه دوربین کانن EOS R5 عرضه خواهد شد.
اطلاعات منتشر شده در قبل نشان می‌دادند که کانن قصد دارد دوربین کانن EOS R5S (البته این نامی غیر‌رسمی برای این دوربین است که براساس دوربین کانن EOS R5 بر روی این دوربین گذاشته شده است، همچنین برخی گزارش‌ها نام این دوربین را کانن EOS RS عنوان می‌کنند.) دارای سنسور 90 مگاپیکسلی است و هم اکنون توسعه‌ی آن تمام شده و در حال گذراندن آزمایش‌های رسمی است.
با این وجود، اما به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند کانن در این دوربین از سیستم لرزشگیر تصویر داخل بدنه استفاده کرده است که با استفاده از آن می‌توان عکس‌هایی را با رزولوشن 300 تا 306 مگاپیکسل ثبت کرد. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد که این لرزشگیر تصویر داخل بدنه‌ی این دوربین متفاوت با لرزشگیر تصویری باشد که کانن هم اکنون در داخل بدنه دو دوربین کانن EOS R5 و کانن EOS R6 از آن استفاده کرده است.
این گزارش جدید همچنین نشان می‌دهد که شکل ظاهری این دوربین جدید مشابه با دوربین کانن EOS R5 خواهد بود و به احتمال زیاد با قیمتی مشابه این دوربین تازه معرفی شده هم عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی کانن در زمان توسعه‌ی این دوربین بر روی قابلیت‌های عکاسی باشد. در نتیجه کاربران باید خود تصمیم بگیرند که دوربین دارای رزولوشن 90 یا 300 مگاپیکسلی را انتخاب کنند یا که سراغ دوربین کانن EOS R5 با قابلیت فیلم‌بردای با رزولوشن 8K بروند.
این اطلاعات جدید که توسط سایت Canon Rumors منتشر شده است همچنین عنوان می‌کند که کانن قصد دارد از این دوربین جدید در سه ماه‌ی اول سال 2021 رونمایی کند. البته باید بگوییم که به دلیل همه‌گیری بیماری کووید 19 و بحران جهانی موجود، ممکن است تاریخ رونمایی از این دوربین تغییر کند.

سیاست و بازاریابی


در 8 سپتامبر (18 شهریور) بود که اطلاعاتی در رابطه با این دوربین پرحاشیه و بالا رزولوشن بالا در خانواده‌ی دوربین‌های سری R کانن منتشر شد. این اطلاعات نشان می‌دادند که توسعه‌ی این دوربین به پایان رسیده و کانن نمونه‌های اولیه‌ای از این دوربین را تولید کرده است که در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود هستند. در این اطلاعات همچنین عنوان شده بود که این دوربین دارای سنسوری با رزولوشن 90 مگاپیکسل است.
از زمان رونمایی از دوربین کانن EOS R شایعه‌هایی در رابطه با دوربینی با رزولوشن بالا به نام کانن EOS RS منتشر شدند. در آن زمان تصور می‌شد که کانن در حال توسعه‌ی مدل‌های معادل دوربین‌های DSLR خود در دوربین‌های سری R است. با توجه به این موضوع تصور می‌شد که بتوانیم حتی معادل دوربین‌های DSLR سری کانن EOS 1D X را هم در دوربین‌های بدون آینه سری R ببینیم. همچنین ممکن است که این شرکت از یک دوربین با رزولوشن بالا و معادل دوربین DSLR کانن EOS 5DS/R هم در سری R خود رونمایی کند.
در آن زمان بود که از نام غیر رسمی کانن EOS RS‌ برای نام بردن از این دوربین استفاده شد. این نام با توجه به نام دوربین‌های DSLR با رزولشون بالای کانن برای این دوربین انتخاب شده است تا نشان دهنده‌ی رزولوشن بالای سنسور این دوربین در دوربین‌های بدون آینه سری R باشد.
همچنین شایعه‌های اولیه نشان دادند که کانن قصد دارد این دوربین را با سنسوری با رزولوشن 75 تا 100 مگاپیکسل عرضه کند. اما بعد‌ها اطلاعات جدیدی منتشر شدند که نشان می‌دادند کانن در این دوربین از سنسوری 90 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

سیاست و بازاریابی


آخرین اطلاعات منتشر شده از این دوربین نشان دادند که کانن در این دوربین عکاسی با رزولوشن بالا از منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن بالاتر هم نسبت به دوربین کانن EOS R5 استفاده کرده است. انتظار داریم که علاوه‌بر رزولوشن بیشتر، این منظره‌یاب الکترونیکی جدید از لحاظ ابعاد فیزیکی هم بزرگ‌تر باشد.
سایت Canon Rumors‌ همچنین مدعی شده است که برخی از عکاسان در حال بررسی عملکرد این دوربین هستند و این دوربین در حال گذراندن مراحل اولیه‌ی آزمایش‌های خود به عنوان محصول نهایی است. این سایت همچنین مدعی شده است که کانن با دو برابر کردن رزولوشن دوربین کانن EOS R5 از سنسوری با رزولوشن 90 مگاپیکسل در این دوربین استفاده کرده است.
علاوه‌بر رزولوشن بالاتر سنسور، انتظار می‌رود که کانن از منظره‌یاب الکترونیکی بزرگ‌تر و با رزولوشن بالاتر در مقایسه با دوربین کانن EOS R5، در این دوربین استفاده کرده باشد. استفاده از سنسور و منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن بالا باعث می‌شود که دوربین کانن EOS RS به دوربین مناسب برای عکاسی منظره، عکاسی از محصول، عکاسی در استودیو و هر جا که لازم به تهیه عکس‌هایی با رزولوشن بالا باشد تبدیل شود.
با توجه به اینکه بیشتر عکاسان این سبک‌های عکاسی گفته شده در هنگام عکاسی از سه پایه استفاده می‌کنند، استفاده از لرزشگیر تصویر در داخل بدنه‌ی این دوربین سوال‌هایی را برای ما به وجود می‌آورد. این سوال‌ها این است که آیا دوربین کانن EOS RS به این قابلیت احتیاج دارد یا نه و اینکه بعد از رونمایی از این دوربین 90 مگاپیکسلی آیا کانن قابلیت پیکسل شیفت را به دوربین‌های کانن EOS R5 و کانن EOS R6 اضافه خواهد کرد یا نه.
در نهایت باید بگوییم که تمامی این اطلاعات حدس و گمان‌هایی است که در رابطه با این دوربین مطرح می‌کنیم. به‌طور حتم اگر این دوربین در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود در دست عکاس‌ها باشد اطلاعات بیشتری از این دوربین در آینده منتشر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/169932/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند