سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس نکات خواندني

مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گجت نیوز / در این مقاله قصد داریم به مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس همراه مشخصات فنی، نمایشگر، دوربین و قیمت دو پرچمدار iOS و اندروید بپردازیم.
سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو اپل، دو گوشی پرچمدار با نمایشگری بزرگ هستند که باید آن‌ها را یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های بازار نیز دانست. آیا کنکجاو هستید بدانید این دو دیوایس چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، کدام نسبت به دیگری برتر است و گزینه بهتری برای خرید خواهد بود؟
سامسونگ گوشی Galaxy S21 Ultra خود را برای رقابت مستقیم با گوشی iPhone 12 Pro Max اپل معرفی کرده است. ما در مقاله مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس به تفاوت بین نمایشگرها، دوربین‌ها، سایز باتری‌ها، توان شارژ و پردازنده در این دو مدل می‌پردازیم و نگاهی به داخل جعبه این دو گوشی‌ها خواهیم انداخت.
نمایشگر
هر دو گوشی از نمایشگرهایی بسیار بزرگ برخوردارند، اما روی کاغذ اندازه صفحه اس 21 اولترا کمی بزرگ‌تر است. این تفاوت فقط در حد 0.1 اینچ بوده و خیلی چشمگیر نیست. هر دو گوشی دارای یکی از بزرگ‌ترین صفحات نمایش معمولی (غیر تاشو) در بازار هستند.
امضای آیفون، بریدگی بالای نمایشگر است که از حسگر پیچیده Face ID و یک دوربین سلفی میزبانی می‌کند، در حالی که گلکسی اس 21 اولترا از یک حفره بسیار کوچک روی نمایشگر خودش برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کند. بریدگی بالای نمایشگر آیفون مشکلی در استفاده روزمره شما به وجود نمی‌آورد، اما وقتی بخواهید با گوشی خود ویدیو ببینید یا بازی کنید، کمی آزاردهنده می‌شود. در سمتی دیگر گوشی گلکسی از یک نمایشگر تمام صفحه واقعی برخوردار است که حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف آن وجود داشته و یک حفره کوچک برای دوربین سلفی روی آن نقش بسته که به چشم نمی‌آید.
گوشی سامسونگ مزیت‌های دیگری هم در بخش نمایشگر دارد. رزولوشن صفحه آن بیشتر است تا جزئیات شارپ‌تری را به نمایش بگذارد که به خصوص هنگام خواندن متن‌ها متوجه آن خواهید شد. اما مهم‌تر اینکه این پنل می‌تواند با نرخ 120 هرتز اجرا شود که 2 برابر نرخ رفرش مدل آیفون است و این به معنای اسکرول روان‌تر در مقایسه با گوشی اپل خواهد بود. گوشی جدید گلکسی می‌تواند این نرخ رفرش بالا را برخلاف نسل گذشته خود در رزولوشن حداکثری QHD نیز فعال کند. علاوه بر این، پنل اس 21 اولترا خودش به صورت خودکار نرخ رفرش را تغییر می‌دهد تا نرخ 120 هرتز فقط در زمانی فعال شود که واقعاً به آن نیاز است. در سایر مواقع نرخ رفرش نزول پیدا می‌کند تا اینگونه در مصرف شارژ باتری هم صرفه‌جویی شود.
عملکرد
گلکسی S21 Ultra به جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام، اسنپدراگون 888 (برای نسخه آمریکایی) یا اگزینوس 2100 سامسونگ (برای نسخه بین‌المللی) مجهز است. به نظر می‌رسد امسال برخلاف سال‌های قبل عملکرد این دو تراشه با یکدیگر برابر شده و در برخی موارد حتی نسخه اگزینوس برتر از مدل کوالکام است. در آن سمت آیفون 12 پرو مکس از تراشه A14 Bionic ساخت خود شرکت اپل قدرت می‌گیرد.
هر دو سازنده از پیشرفته‌ترین فناوری موجود برای تولید پردازنده‌های خود استفاده کرده‌اند. ما در مورد فناوری پردازش 5 نانومتری صحبت می‌کنیم. نتایج بنچمارک‌های این دو گوشی در پلتفرم GeekBench 5 به ترتیب زیر است. ضمن اینکه مدل گلکسی با یک مودم 5G یکپارچه همراه است که مصرف بهینه‌تری با استفاده از 5G را ارائه می‌کند.
امتیازهای گیک‌بنچ 5 (تک هسته‌ای / چند هسته‌ای)
نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 21 اولترا: 1104 / 2913
نسخه اگزینوس گلکسی اس 21 اولترا: 1088 / 3475
آیفون 12 پرو مکس: 1601 / 4349
در بخش حافظه، مدل پایه اس 21 اولترا 128 گیگابایتی است که با گوشی آیفون برابر است. گلکسی جدید مانند رقیب خود از کارت میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین در هر دو گوشی هیچ راهی برای ارتقاء جداگانه حافظه وجود ندارد.
دوربین
مدل اولترا گلکسی اس 21 ظاهر جدیدی را به خود گرفته و با فریم فولادی دور دیوایس یکپارچه شده است، در حالی که ماژول دوربین آیفون 12 پرو مکس مانند نسل گذشته در یک جزیره مربعی‌شکل قرار گرفته است. قاب پشتی دو گوشی کاملاً از یکدیگر متمایز است و به راحتی می‌توانید از روی ماژول دوربین آن‌ها را از هم تشخیص دهید. علاوه بر ظاهر متفاوت، تفاوت‌های بزرگی در تعداد و مشخصات فنی دوربین‌های این دو گوشی نیز وجود دارد.
در یک سو گوشی گلکسی دارای دو دوربین تله فوتو است، در حالی که آیفون فقط یکی دارد. در گوشی گلکسی شما یک لنز پریسکوپی دور برد با توانایی زوم 10 برابری (در مقایسه با زوم 5 برابری مدل گلکسی نوت 20 اولترا) را در اختیار خواهید داشت. سامسونگ علاوه بر آن از یک دوربین زوم ثانویه با زوم محدوده کوتاه‌تر 3 برابری نیز استفاده کرده است. ترکیب این دو با یکدیگر باعث شده گوشی گلکسی دوربین فوق‌العاده‌ای برای کاربرانی باشد که عکس‌های زوم شده بدون افت کیفیت می‌خواهند.
جالب‌تر اینکه گوشی سامسونگ برای دوربین اصلی گوشی خود از یک لنز 24 میلی‌متری استفاده کرده است، در صورتی که لنز دوربین آیفون 26 میلی‌متری است. شاید این تفاوت بزرگی به نظر نرسد، اما نتیجه آن در عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت می‌شود، نمایان است.
هر دو گوشی از یک دوربین با لنز اولترا واید (فوق عریض) استفاده می‌کنند. وقتی با این دوربین فوکوس انجام شود، گوشی گلکسی به لطف یک سیستم فوکوس خودکار لیزری می‌تواند فوکوس بسیار دقیقی را انجام دهد و مشکلاتی که در نسل قبلی دوربین اولترا واید وجود داشت دیگر تکرار نشود. در آن سو آیفون نیز از یک حسگر LiDAR بهره می‌برد که به قفل شدن سریع‌تر فوکوس روی سوژه در محیط‌های تاریک کمک می‌کند.
در بخش فیلمبرداری، نماینده کره‌ای‌ها فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌کند، در حالی که گوشی اپل نمی‌تواند فراتر از 4K فیلمبرداری کند؛ گرچه از استاندارد Dolby HDR برای ارائه رنگ‌هایی غنی‌تر برخوردار است. شما با رزولوشن 8K می‌توانید محتوایی شفاف‌تری را ثبت کنید، در حالی که گزینه HDR آیفون به شما اجازه دسترسی به محدوده داینامیکی بالاتری را می‌دهد. بنابراین هر دو گوشی یک ویژگی منحصر به فرد را به همراه دارند.
عمر باتری و سرعت شارژ
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی S21 Ultra در برابر 3687 میلی‌آمپر ساعتی iPhone 12 Pro Max
شارژ سریع‌تر در گوشی سامسونگ
و در بخش پایانی مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس توجه شما را به تفاوت ظرفیت باتری این دو گوشی جلب می کنیم. گوشی‌های اندرویدی معمولاً از باتری بزرگ‌تری نسبت به آیفون‌ها استفاده می‌کنند و S21 Ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد، در حالی که باتری روی آیفون 3687 میلی‌آمپر ساعتی است. این یعنی ظرفیت باتری گلکسی نزدیک 50 درصد بیشتر است. اما نباید انتظار داشته باشید این ظرفیت بیشتر مستقیماً به 50 درصد شارژدهی بیشتر بینجامد و بتواند گلکسی اس 21 اولترا در این بخش گوشی اپل را شکست دهد.
اما در مورد سرعت شارژ، برنده اس 21 اولترا است.در حالی که گوشی آیفون 12 پرو مکس از حداکثر سرعت شارژ 20 وات پشتیبانی می‌کند، این سرعت شارژ در گوشی گلکسی 25 وات است. همچنین این مدل آیفون اولین گوشی در جهان بود که بدون یک آداپتور شارژر عرضه شد. و اکنون سامسونگ نیز به تقلید از رقیب خودش، آداپتور شارژ را از داخل جعبه گوشی خودش حذف کرده است.
هر دو مدل از شارژ بی‌سیم با حداکثر سرعت 15 وات از طریق یک شارژر سازگار پشتیبانی می‌کنند. در اینجا آیفون از یک فناوری جدید به نام MagSafe استفاده می‌کند که گوشی را به صورت مغناطیسی به شارژرهای بی‌سیم و دیگر لوازم جانبی مخصوص می‌چسباند. اما در آن سو گوشی سامسونگ از شارژ بی‌سیم معکوس برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد از گوشی خود به عنوان یک پاوربانک بی‌سیم استفاده کرده و سایر لوازم خود نظیر ایرفون گلکسی بادز پرو را شارژ کنید.
قیمت
شرایط موجب شد امسال سامسونگ قیمت پرچمداران خودش را کاهشدهد. در سال 2020، گوشی اس 20 اولترا با قیمت 1400 دلاری عرضه شد، در حالی که قیمت پایه نسل جدید 1200 دلار است. با این حال هنوز هم این گوشی 200 دلار گران‌تر از قیمت آیفون 12 پرو مکس است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/177038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند