سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - بازارایان و مدیران تبلیغات علاقه خاصی به نوجوانان نسل وای یا متولدین دهه 80 شمسی به بعد دارند، چرا که
این بومیان دیجیتال بطور ذاتی و طبیعی علاقه خاصی به محصولات تکنولوژیک دارند و عموما وجوه
احتیاطی لازم برای خرید آخرین محصولات را در این حوزه در اختیار دارند.
زمان بازاریابی و معرفی این دسته از محصولات به این گروه از مشتریان، چندین پرسش کلیدی
برای مطرح کردن و پاسخ دادن وجود دارد.
آیا این افراد آنچنان که تصور می شود از مصرف کنندگان نسل های دیگر متفاوت هستند؟ چه شکلی از بازاریابی بیشتر از بقیه شیوه ها روی این دسته از مصرف کنندگان
اثربخشی لازم را دارد: تبلیغات در تلویزیون یا تبلیغات بر روی دستگاه های دیجیتال؟ آیا مصرف کنندگان این نسل را می توان به خرید محصولی ترغیب یا متقاعد کرد یا بیشتر
باید با برندها از طریق رویکردهایی که منحصرا برای این نسل و بخش از بازار طراحی
شده اند، تعامل برقرار کنند. معیارهای معمول اثربخشی تبلیغات
طی چندین دهه متوالی تحقیقات مختلف نشان داده است که طبقه بندی مبتنی بر نسل عموما
شامل موارد زیر می شود:
نسل وای: افرادی که بین 16 تا 29 سال سن دارند. نسل ایکس: افرادی بین 30 تا 44 سال سن دارند. بیبی بومرها یا کودکان نسب انفجار: افرادی که بین 45 تا 59 سال سن دارند. سالمندان: افرادی که 60 سال یا بیشتر سن دارند. تفسیر معیارها . . .
برخی معیارهای معمول که برای اثربخشی تبلیغات مورد استفاده قرار می گرفتند، شامل
مواردی همچون به یادآوری تبلیغات، تعامل مصرف کننده با تبلیغات و تاثیرگذاری تبلیغات بر رفتار
خرید عینی مصرف کننده می شدند. این تحقیقات تاثیر متقاعد کنندگی تبلیغات تلویزیونی بر
مصرف کنندگان را نیز با استفاده از یک معیار اختصاصی به نام سهم از انتخاب نیز مورد مطالعه
قرار داده است.
معیار سهم از انتخاب بیانگر تغییر در انتخاب مصرف کننده با توجه به یک محصول پس از مواجه با
یک تبلیغ در رابطه با محصول می باشد.
تاثیر تبلیغات تلویزیونی بر انتخاب خرید مصرف کننده از یک الگوی پله ای و گام به گام تبعیت
می‌کند، به این ترتیب که تاثیر متقاعد کنندگی برای آن دسته از مصرف کنندگانی بیشتر است
که در بین طبقه بندی نسل ها دارای سن بیشتری هستند. متوسط افزایش تعداد مصرف
کنندگان در هر یک از 4 طبقه بندی نسلی، که محصولی را پس از مشاهده یک تبلیغ تلویزیونی
در رابطه با آن محصول ترجیح داده اند به قرار زیر است:
نسل وای: 4.6 نسل ایکس: 5.3 بیبی بومرها یا کودکان نسب انفجار: 6.4 سالمندان: 6.6 در حالیکه الگوی تاثیر اقناعی تبلیغات تلویزیونی در نتایج این تحقیقات که توسط مجموعه comScore
انجام شده مشهود است، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این تاثیر به دلیل مراحل
زندگی مصرف کنندگان است و آنچنان به خصوصیات اعضای هر گروه طبقه بندی شده از مصرف
کنندگان بر اساس نسل ارتباطی ندارد؛ چرا که این خصوصیات با بالا رفتن سن این افراد و وارد
شدن هر یک در یک طبقه نسلی دیگر همچنان با آنها ادامه خواهد داشت.
مراقب نسب وای باشید که با تبلیغات برانگیخته شده و مدت بیشتری آن را به یاد می آورند
یکی از معیارهای کلیدی در این تحقیقات به خاطر آوردن تبلیغات بوده است. دو نوع از به خاطر
آوردن مورد اندازه گیری قرار گرفته است: به خاطر آوردن فوری و به خاطر آوردن با تاخیر.
به خاطر آوردن فوری تبلیغات تقریبا 15 دقیقه بعد از مشاهده تبلیغ اندازه گیری شده بود. به خاطر آوردن با تاخیر تبلیغات سه روز پس از نمایش داده شدن تبلیغات تلویزیونی اندازه گیری شده بود. معیار به خاطر آوردن فوری برای بدست آوردن میزان اثربخشی جلب توجه بینندگان تلویزیون
توسط تبلیغات تلویزیونی در نظر گرفته شده بود. این بدین معنا است که تبلیغ مورد نظر با توجه
به چگونگی به چشم آمدن تبلیغ مورد نظر در برابر تمام صداهای ناهنجار یا عوامل حواس پرتی
که می تواند در زمان تماشای تلویزیون برای مخاطب روی دهد مورد ارزیابی قرار گرفته است.
مدیران و مسئولان تبلیغات به این معیار اثربخشی تبلیغات تحت عنوان نفوذ تبلیغ یاد می کنند.
به خاطر آوردن با تاخیر تبلیغات توسط بینندگان تبلیغات تلویزیونی، نشان دهنده کیفیت باقی
گذاشتن یک تصویر یا خاطره ماندگار بر بینندگان است.
نتیجه گیری . . .
پاسخ های دریافت شده از افراد تماشا کننده تبلیغات تلویزیونی در این تحقیقات در بین گروه های
نسلی مختلف تقریبا متفاوت بوده است. در متولدین نسل وای شاهد نرخ نفوذ کمتر تبلیغات
نسبت به دیگر گروه های نسلی هستیم که احتمالا فاکتورهای مختلفی در شکل گیری این
نتیجه موثر بوده اند.
بطور تعمدی و هدف دار، متولدین نسل وای توجه و تمرکز خود را بین چندین فعالیت و موضوع
مورد علاقه مختلف در هر بازار زمانی مورد نظر تقسیم می کنند. متولدین این نسل اغلب در آن
واحد درگیر چندین و چند ابزار یا وسیله دیجیتالی مختلف هستند. به عنوان مثال، یک
مصرف‌کننده نسل وای ممکن است به تماشای تلویزیون بنشیند، از تبلت خودش استفاده کند و
در همان آن به پیام های متنی دریافت کرده هم پاسخ دهد.
در توصیف این نسل اغلب گفته می شود که این حالت به این دلیل روی می دهد که مصرف
کنندگان جوان دامنه توجه کوتاهی دارند و نیازمند محتوای دیجیتالی هستند که توجه جلب
می‌کند، منحصر به فرد است و نیز به شدت سرگرم کننده است.
وقتی فرزندان این نسل تمرکز خود را بر روی یک تبلیغ متمرکز می کنند، اغلب به مدت
طولانی‌تری از اعضای نسل های دیگر آن را به یاد می آورند.


لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/20778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند