سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - بررسي آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات
امروزه زمان آن رسيده است که کمي در مورد نحوه استفاده مردم از شبکه‌هاي اجتماعي و راه‌هاي ارتباطي يک برند يا شرکت با مردم از طريق اينگونه کانال‌هاي ارتباطي صحبت کنيم. آيا تا به حال توجه کرده‌ايد مردم چگونه از اين شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند يا حتي در چه حوزه‌هايي اين شبکه‌ها را به کار نمي‌گيرند؟ شما به عنوان صاحب يک کسب و کار آيا تا به حال به استفاده از فيلم‌هاي ويديويي يا تبليغات در اين شبکه‌ها فکر کرده ايد؟
در دنياي اطراف ما خيلي از چيزها تغيير کرده است و اگر بخواهيم کمي بيش‌تر در اين مورد صحبت کنيم، بايد بگوييم اين تغييرات از فيس بوک آغاز شد. سال 2012 سال عجيبي بود؛ در آن سال‌ها هيچ کس از قدرت و تاثير اين شبکه اجتماعي بر دنياي تجارت و خريد و فروش آگاه نبود. با اين حال، امروزه فيس بوک يکي از مشهورترين و معتبرترين کمپاني‌هاي دنياست که با سرعت قابل توجهي در حال رشد و بزرگ شدن است و تنها رقيبان اين شرکت، گوگل و اپل هستند.
موفقيت فيس بوک به عنوان يک کسب و کار ارتباط مستقيم و تنگاتنگي با موفقيت آن در حيطه موبايل دارد. در سال 2012، موبايل و اپليکيشن‌ها و تبليغات مربوط به آن تنها 10 درصد از درآمد فيس بوک را تشکيل مي‌داد و امروزه اين رقم به 82 درصد رسيده است. فيس بوک، به عنوان يک شبکه اجتماعي به خوبي توانسته اند يا تغيير رويه کاربران خود، از اپيليکيشن مختص به دسکتاپ و کامپيوتر، به موبايل تغيير وضعيت دهد و از اين طريق درآمد بزرگي را براي اين شرکت به ارمغان آورد. اين موفقيت هم چنين به فيس بوک اين امکان را داده است که بزرگ و بزرگ‌تر شده تا جايي که اپليکيشن‌هاي ديگر مانند اينستاگرام را خريداري کرده و به توليد محصولات جديد مانند مسنجر بپردازد.
فيس بوک در هيچ زماني مانند زمان حال بزرگ و معتبر نبوده است. اين شرکت با هوشمندي و ذکاوت در حال توليد و ارتقا شبکه‌هاي ارتباط جمعي مي‌باشد. بنابراين، براي شما نيز بايد حايز اهميت باشد که مخاطبانتان را که از طريق فيس بوک، اينستاگرام يا ساير شبکه‌هاي ارتباط جمعي با شما در ارتباط هستند، بشناسيد. در واقع آن‌ها همه جا هستند و شما بايد بدانيد چگونه مي‌توانيد از امکانات فيس بوک يا ساير شبکه‌هاي اجتماعي براي ارتباط با آن‌ها استفاده کنيد.


شبکه‌هاي اجتماعي
چهار روند اصلي وجود دارد که آينده شبکه‌هاي ارتباط جمعي را تعيين مي‌کند:
1) کانال‌هاي ارتباطي جديد
يکي از جديدترين تغييرات فيس بوک، ايجاد پيام رسان فيس بوک است. اين ابزار، به همراه ديگر شبکه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام  و واتس آپ بستر خوبي را براي ايجاد کانال‌هاي ارتباطي جديد فراهم مي‌کند.
بار ديگر به سال 2012 برمي‌گرديم، در آن سال سه شبکه بزرگ اجتماعي فيس بوک، توييتر و لينکدين بود . يک شرکت تنها نياز داشت در اين شبکه‌هاي اجتماعي که همه بر روي کامپيوتر اجرا مي‌شوند با مخاطب در ارتباط باشد. هدف اصلي نيز اين بود که شما بتوانيد فالورهاي بيش‌تري جمع کرده و براي مطالبي که انتشار مي‌دهيد، مخاطبان علاقه مند داشته باشيد.
امروزه اگر چه مخاطبان شما ممکن است در اين سه شبکه حضور داشته باشند، اما شبکه‌هاي ارتباط جمعي ديگري نيز وجود دارند که شما نبايد از آن غافل شويد. در واقع، شما بايد مخاطبان خود را بشناسيد و سپس با توجه به خصوصيات مخاطبانتان به دنبال کانال ارتباطي موثر و کارآمد باشيد.
براي اين که به اين هدف دست يابيد، نياز به مديريت شبکه‌هاي ارتباط جمعي داريد. شما نياز داريد در قدم اول مشتريان و بازار هدف خود را شناسايي کنيد و متناسب با آن کانال ارتباطيتان را انتخاب کنيد. اگر چه ممکن است شبکه‌هاي اجتماعي سابق همچنان موير و کارآمد باشند، اما نبايد از شبکه‌هاي اجتماعي جديد غافل شد.
پس از انتخاب کانال ارتباطي، بايد ويژگي‌هاي آن شبکه را به خوبي شناخته و به دنبال انتشار محتواهاي متناسب باشيد. اين بدان معنيست که بازاريابان شبکه‌هاي اجتماعي بايد در امر تبليغات، ساخت ويديو، ربات‌هاي پيام رسان و بسياري از موارد ديگر خبره باشند. نکته مهم‌تر اين که شما نبايد سعي کنيد از اين شبکه‌هاي اجتماعي به عنوان کانال‌هاي توزيع کالا استفاده کنيد. استراتژي درست آن است که شما بتوانيد از اين طريق توجه مخاطبان خود را جلب کرده و محتواهايي به اشتراک بگذاريد که مخاطبانتان را به مشتريانتان تبديل کند.
2) فيلم و ويديو
همه ما امروزه به کمک بسته‌هاي داده خطوط تلفن همراهمان يا مودم‌هاي اينترنت، يک کامپيوتر فوق سريع در جيب‌هايمان داريم که از انتشار يا تماشاي فيلم‌هاي ويدئويي را برايمان راحت و هموار کرده است. همين تغييرات سبب شده است که امروزه فيلم‌هاي ويديويي از رايج‌ترين محتواهاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي نظير اينستاگرام و فيس بوک باشد.
اين تغييرات دنياي تبليغات و بازاريابي را نيز دچار تغيير و دگرگوني کرده است. اگر شرکت شما هنوز براي تبليغات محصولات خود ويديوهاي کوتاه نساخته است، بدون شک اشتباه بزرگي را مرتکب شده است. با اين حال، اين کار محدوديت‌ها و قوانين خاص خود را دارد و کارآساني نيست. اگر در اين باره درست عمل نکنيد، حتي ممکن است به برند خود لطمه وارد کنيد، بنابراين حتما از افراد متخصص کمک بگيريد.
ويديوها بايد بخشي از تمام کمپين‌هاي تبليغات و بازاريابي شما باشد. اين ويديوها مي‌تواند بر اساس سليقه مخاطبانتان به صورت زنده يا ضبط شده پخش شود. ساده‌ترين راه براي توليد ويديوي مرتبط آنست که از خود در مورد بخش‌هاي اساسي ويديويتان سوال کنيد. سپس، پس از انتشار هر ويديو به بازخوردها و تعداد بازديدهاي آن توجه کنيد تا بتوانيد اشکالات کار خود را رفع کنيد.
3) موبايل
امروزه تقريبا همه افراد در جيب‌هاي خود گوشي‌هاي هوشمند دارند. Wifi همه جا هست و اينترنت نسل چهارم دسترسي به اينترنت را ساده تر از قبل کرده است. بنابراين، دسترسي به محتواهاي منتشر شده در شبکه‌ها و کانال‌هاي اجتماعي نيز از قبل بسيار راحت‌تر است. از تمامي اين موارد مي‌توان نتيجه گرفت امروزه اکثر مردم تمايل دارند تا حد امکان تمام کارهاي خود را از طريق موبايل انجام دهند. آمار نيز مويد اين مطلب است: امروزه بيش از 80 درصد از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي از موبايل استفاده مي‌کنند. در بعضي نقاط جهان برخي کاربران تنها از موبايل براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌کنند. آيا تا به حال به برقراري ارتباط با اين دسته از کاربران فکر کرده‌ايد؟
جواب ساده و کوتاه است: موبايل و کاربران آن بايد يکي از مهم‌ترين مواردي باشد که در استراتژي‌هاي بازاريابي خود لحاظ مي‌کنيد. مخاطبان شما ديگر علاقه اي به استفاده از کامپيوتر براي انجام بسياري از کارهاي خود ندارند و حتي نسبت به ظاهر صفحات وب نيز حساس هستند.
فيس بوک در اين مورد نيز راه چاره‌اي انديشيده است و Lead Ads را ايجاد کرده است. اين ابزار، محتواهاي شما را در فيس بوک يا ايسنتاگرام به مشتري نمايش داده و به شما اجازه مي‌دهد فرمت و ظاهر محتواها را طبق سليقه خود تنظيم کنيد. اين ابزار در واقع به معناي ارتباط مستقيم شما با مشتريست و بدون شک مي‌توانيد تاثيرگذارتر از روش‌هاي ديگر مانند ارسال ايميل‌هاي گروهي باشد.
4) تبليغات اجتماعي
بيش‌تر مردم موافق اين امر هستند که بايد در استراتژي‌هاي بازاريابي جديد از فيلم‌هاي ويديويي و موبايل استفاده کرد. اما سوالي که بايد پاسخ داد اينست که آيا بايد از تبليغات نيز استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است.
نکته اول اينست که شما نبايد بيش از حد و در هر کمپين براي محصول خود تبليغ کنيد. با اين حال اگر نتوانيد به صورت موثر از شبکه‌هاي اجتماعي براي مطرح کردن برند خود استفاده کنيد، رقابت را واگذار کرده‌ايد.
مطلب ديگر اين که شما نياز به بودجه‌هاي کلان براي تبليغات نداريد و مي‌توانيد تبليغات را کاملا متناسب با بودجه خود کم يا زياد کنيد. براي تبليغات به دنبال کانال ارتباطي مناسب باشيد تا بتوانيد بيش‌ترين ارتباط را با مخاطب داشته باشيد. فيس بوک و Linked In مي‌توانند شبکه‌هاي مناسبي باشند‌. فراموش نکنيد تبليغات نبايد صرفا بخشي از کمپين شما براي ارتباط با مردم باشد، بلکه بايد در تمام تصميم گيري‌ها به آن توجه کنيد. تبليغاتتان بايد با محصولات و محتواهايي که منتشر کرده ايد در ارتباط باشد تا هم کسل کننده نباشد هم بر روي مشتري تاثير خود را بگذارد.
منبع: Hubspot

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند