سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برندسازی با هوش مصنوعی و مشکلات آن اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - درک نادرست انسان از هوش مصنوعی و تجربه‌ی ناکافی وی در فعالیت‌های این حوزه، ازجمله برندسازی، یکی از مشکلات این فناوری محسوب می‌شود.

هوش مصنوعی یکی از نوآوری‌­های جدید و مهم بشر است. این فناوری نوظهور قابلیت‌هایی دارد که قطعا مانند آن را ندیده­‌اید. برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی عبارت است از: ترجمه‌ی خودکار و گفت‌وگو با زبان اشاره، کنترل رسانه­‌ها، جست‌وجو در اینترنت، فیلترکردن رسانه­‌های اجتماعی، تشخیص پزشکی، امور مربوط‌به حمل‌‌ونقل و تبلیغات هدفمند. به‌احتمال زیاد، تمامی جنبه‌­های انسانی و صنایع مختلف در آینده تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت. این تأثیرات می‌­تواند مثبت یا منفی در نظر گرفته شود. مصرف­‌کنندگان روش­‌هایی برای تشخیص میزان و چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در امور مختلف دارند. باوجوداین، اگر هوش مصنوعی در فرایند ایجاد برند به‌کار رفته باشد، تشخیص این موضوع برای مصرف­‌کنندگان ساده نخواهد بود. اگر هوش مصنوعی به یکی از جنبه­‌های معنی­‌دار جامعه تبدیل شود، مصرف­‌کنندگان ارزش فعالیت‌­ها و تأثیرات هوش مصنوعی را باید تشخیص دهند و درک کنند. همچنین، چگونگی تأثیرات هوش مصنوعی بر آن امور باید به‌واضح بیان شود. برندسازی هوش مصنوعی
پرسش ابتدایی در ذهن شما ممکن است این باشد: «چرا اساسا هوش مصنوعی باید برندسازی کند؟» اگر قرار است هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری در پس‌زمینه‌ی زندگی ما عمل کند؛ بنابراین، چه نیازی به اعلام وجود آن است؟ چرا باید چنین اطلاعاتی به مصرف­‌کننده داده شود؟
خلق برند همواره عامل اصلی و محور ساخت فرایند غیرشخصی صنعتی و فناوری و سازمانی مرتبط با افراد بوده است؛ به‌ویژه در مواقعی که عملکرد میان شرکت­‌ها ازنظر تولید محصولات و ارائه‌ی خدمات با رقبایشان به میزان کمی متفاوت است. برندها چهره­‌های انسانی هر صنعت و نیز سازوکار اولیه‌ی کسب­‌وکارها برای ایجاد ظاهری متفاوت و بی­‌همتا در نظر مصرف‌کنندگان هستند. مقاله‌های مرتبط:
راهنمای جامع برندسازی شخصی ثبت برند یا علامت تجاری، هر آنچه باید در مورد این روند مهم قانونی بدانید
هر برند موفقی خود را به‌واسطه‌ی علائم بصری ازقبیل لوگوها، فونت­‌ها، رنگ­‌ها و... به دیگر افراد معرفی می­‌کند. هر برند با ایجاد تجربه‌ی متفاوت درمقایسه‌با سایر برندها محصول یا خدمت ارائه‌شده‌اش را برای مخاطب ملموس و فهم‌پذیر می­‌کنند. نرمی کفش، صدای موتور، نحوه‌ی بسته‌شدن در، رنگ پوشش قرص، مکانیزم ورود به سیستم، تراشه پنهان در کامپیوتر، جنس ژاکت، صدای هشدار مخصوص و هزاران نمونه‌ی دیگر، همگی می‌­توانند عناصر معنی­‌دار تجربه‌ی مرتبط با برند (علامت تجاری) باشند. طراحی درک‌ناپذیر
مانع اصلی برندسازی به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی این است که به‌گونه‌­ای مهندسی‌شده که برای انسان درک‌ناپذیر است. هوش مصنوعی در بسیاری از مواقع، به‌منظور از‌بین‌بردن ناسازگاری و کاهش آگاهی افراد با فناوری به‌کار برده می‌­شود. برخلاف سایر عناصر برند مانند رنگ­‌ها، آرم­‌ها، متن­‌ها، صداها و سبک­‌های عکاسی، هوش مصنوعی زمانی در برندسازی موفق است که کاملا برای انسان درک‌ناپذیر باشد. تصور کنید برای صرف شام به رستوران مجللی می‌­روید. پیش‌خدمت کنار میز شما می‌آید و توضیحاتی درباره‌ی غذاهای مختلف و طعم­ و عطرها آن‌ها به شما ارائه می‌­دهد. اکنون تصور کنید پیش‌خدمت مثال ما به هوش مصنوعی تبدیل شود. این هوش مصنوعی چه تجربه‌­ای از طعم یا عطر غذا دارد که به شما ارائه کند؟ شغل پیش‌خدمت انسانی این است که درک کند، تجربه کند، آموزش ببیند و الهام‌بخش مشتریان رستوران باشد. تجربه‌ی شام با هوش انسانی پیش‌خدمت تمام آن چیزی است که هوش مصنوعی ندارد. به‌عبارتِ‌دیگر، تجربه‌ی انسانی درک‌پذیر شخصی و آهسته است. چندی پیش نتفلیکس جشنی بزرگی به ‌دلیل ساخت موتور جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برگزار کرد که تخمین زده می­‌شود هزینه‌­ای یک میلیارد دلاری برای این مجموعه قدرتمند به‌همراه داشته است. بااین‌حال، این موتور جست‌وجو برای ما درک‌ناپذیر و ناتوان از برقراری تعامل مناسب با کاربران است. هر برنامه‌­ای که در صفح‌ نمایش نتفلیکس می‌بینید، همان است که هوش مصنوعی برای شما تدارک دیده است.
مقاله‌های مرتبط:
آیا دستیارهای صوتی مجازی به اندازه کافی هوشمند شده‌اند هوش مصنوعی گوگل اجسام را به‌نحو واقع‌ گرایانه وارد تصاویر می‌کند
درباره‌ی نتفلیکس، هوش مصنوعی موفق شده افراد را به محتوای مربوط‌به آن‌ها هدایت کند. این همان دلیلی است که مردم برای خدمات دریافتی‌شان حاضرند هزینه پرداخت کنند. با وجود درنظرگرفتن رابط کاربری آن‌که به بخش ضروری محصول تبدیل شده، به‌احتمال زیاد هیچ‌کس در آینده به خرید اشتراک نتفلیکس علاقه­‌مند نخواهد بود؛ چراکه افراد از سروکله‌زدن با رابط کاربری لذت می‌بردند. هوش مصنوعی نتفلیکس باارزش، اما درک‌ناپذیر است. اگر در زمان تماشای برنامه­‌های نتفلیکس، فردی (همان هوش مصنوعی) ارتباط شما را قطع کند، شاید نیازمند دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت شوید. نباید فکر کرد تمامی برنامه­‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی نتفلیکس درک‌ناپذیرند. روشی که هوش مصنوعی نتفلیکس ازطریق آن تجربه‌ی افراد را شکل می‌­دهد، به‌طور شگفت­‌انگیزی نامعمول است. این هوش مصنوعی به‌صورت درک‌نشدنی طراحی شده است؛ چراکه اکثر افراد از تماشای محتوای نامرتبط نمایش‌داده‌شده‌ی هوش مصنوعی نتفلیکس لذت می‌­برند. اگرچه هوش مصنوعی تبدیل به بخش جدایی‌‌ناپذیری از نتفلیکس شده؛ اما برای تماشای تلویزیون و فیلم ضروری نیست. درمقابل نتفلیکس باید به الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی یوتیوب اشاره کنیم که افراد را در کشف محتوای دلخواهشان راهنمایی می‌کند. بنابراین، می‌­توان گفت هوش مصنوعی یوتیوب را ما انسان‌ها می‌توانیم درک و تجربه کنیم. به‌همین‌دلیل محتوای موجود در یوتیوب ممکن است هرچیزی باشد؛ اما در شبکه‌­ای مانند HBO، نوع برنامه کاملا از پیش برنامه­‌ریزی و کنترل شده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/66264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند