سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

در گزارش شهر بخوانید؛

دستاورد فروش متری مسکن در بورس؛ از اشتغال‌زایی تا کاهش تورم شهرداری تهران

دستاورد فروش متری مسکن در بورس؛ از اشتغال‌زایی تا کاهش تورم
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به طرح فروش متری مسکن در بورس، گفت: سرمایه‌گذاری و خرید مسکن در بورس باعث می‌شود پول و سرمایه به جای بازار ارز به سمت تولید و اشتغال حرکت کند.

به گزارش خبرنگار شهر ، در شرایطی که 51 درصد شهروندان تهران مستاجر هستند و با افزایش اجاره ها، بخش عمده ای از درآمد افراد باید بابت تامین مسکن هزینه شود؛ یکی از بزرگترین آرزوهای هر فردی می تواند خرید خانه باشد. یکی از راه های خانه دار شدن شهروندان فروش متری مسکن در بورس است که در این گزارش به بررسی این مهم می پردازیم.
با فروش متری مسکن در بورس، منابع خرد در امتداد اقتصاد کشور حرکت می‌کند
مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد فروش متری مسکن اظهار کرد: ما سه رویکرد فروش متری مسکن در بورس را مطرح کردیم؛ استفاده از منابع خرد مردم در تولید مسکن که هر چقدر بتوانیم منابع خرد را جذب کنیم، می شود قسمت اول شعار رهبری؛ مهار تورم و هرچقدر منابع به سمت تولید مسکن برود، در واقع بخش دوم شعار رهبری یعنی تولید را محقق می کند. منابع خرد در کشور، در حال حاضر علیه اقتصاد کشور است یعنی به سمت دلار، سکه و طلا می رود و بازار آن را به هم می ریزد.

سیاست و بازاریابی


مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است
وی افزود: با فروش متری مسکن در بورس، منابع خرد در امتداد اقتصاد کشور یعنی تولید، حرکت می کند و مردم را به خانه دار شدن امیدوار می شوند. فردی که پنج متر خانه دارد از کسی که چیزی ندارد امیدوار تر است. در فروش متری مسکن در بورس فرد به مرور زمان می تواند خانه دار شود. فروش متری مسکن روی پلتفرم بورس انجام خواهد شد و سال گذشته، زیر ساخت های این کار را انجام دادیم. تلاش کردیم پروژه هایی که در بورس عرضه می کنیم، پروژه هایی باشد که همه آنها پروانه و سند داشته باشند و فونداسیون آن هم ریخته شده تا مردم رشد این پروژه ها را ببینند و به سرمایه گذاری امیدوارتر شوند و زودتربه سود برسند. وقتی پروژه تمام شد و فرد مقداری از خانه را خریداری کرد یا خود را به مرحله ای می رساند که بتواند یک واحد خریداری کند یا اگر نتوانست ما یک بازارگردان داریم که درصد خانه خریداری شده در بورس را به قیمت روز از مالک خریداری می کند و فرد می تواند پول را در پروژه های جدید سرمایه گذاری کند. با انجام این کار درنهایت افراد می توانند در یک پروژه خانه دار شوند.
هدایت خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و خرید مسکن در بورس باعث می شود که پول و سرمایه به جای بازار ارز به سمت تولید و اشتغال حرکت کند، مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است.
سرمایه گذاری در بازار بورس؛ تهیه مسکن برای فرزندان از سن پایین
ایمان شریفی کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد فروش متری مسکن در بورس اظهار کرد: فروش متری مسکن در بورس راه‌حل مناسبی برای افرادی است که توانایی خرید مسکن به صورت یکجا را ندارند و فروش مسکن به صورت متری در بازار بورس، می تواند پیامدهای مثبتی برای بازار داشته باشد. اولین و مهمترین اثر فروش متری مسکن که در بورس به وجود می آید این است که افرادی که نقدینگی لازم برای خرید یکجای خانه ندارند، به مرور زمان خانه دار شوند و اقشار ضعیف جامعه می‌توانند با خرید متری زمین در بورس به مرور زمان و به صورت متری و خرد صاحب خانه شوند.
وی افزود: افرادی که آینده نگر هستند هم می توانند برای فرزندان خود، به صورت خرد و در سن پایین زمین خریداری کنند تا زمانی که به مستقل شدن و مسکن نیاز پیدا کردند، این مسکن برای آنها آماده باشد.

سیاست و بازاریابی


شریفی در مورد حذف واسطه ها با فروش مسکن در بورس بیان کرد: فروش متری مسکن در بورس باعث از بین رفتن واسطه گری و دلالی در بازار مسکن می شود و در بازار مسکن به دلیل وجود دلال ها، در بسیاری مناطق، مسکن بیشتر از قیمت واقعی خود معامله می شود و یکسری از هزینه ها بابت دلالی توسط مصرف کنندگان پرداخت می شود و فروش مسکن در بورس باعث کوتاه شدن دست دلال ها شده و قیمت مسکن واقعی تر شده و هزینه خرید هم برای مصرف کننده کم تر می شود.
اگر انبوه سازان در بورس به تعهدات خود به‌موقع عمل نکنند، جریمه می‌شوند
این کارشناس با اشاره به اینکه فروش متری در بورس باعث بالا رفتن نقدشوندگی بازار مسکن می شود، افزود: چون افراد با قیمت پایین هم می توانند زمین خریداری کنند که نکته مثبتی برای بازار مسکن است. فروش متری زمین در بورس باعث می شود قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضای بازار انجام شده و با حذف دلال از حباب قیمتی بازار مسکن کاسته شود و با تداوم این معاملات شاهد تخلیه شدن حباب قیمتی مسکن و معامله شدن مسکن در قیمت های واقعی خود خواهیم بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار مسکن و پیش فروش ها، با توجه به اینکه واگذاری‌ها در چند مرحله انجام می شود و معمولا از طرف انبوه سازان در تحویل مسکن تاخیر صورت می گیرد، کمتر با اقبال مواجه است، اما در بورس با توجه به اینکه انبوه سازان باید به تعهدات خود دقیقا عمل کنند و اگر عمل نکنند شامل جریمه می شوند، فرد سرمایه گذار می تواند بر روی زمان تحویلی حساب کند و در تحویل مسکن تاخیری صورت نگیرد.

سیاست و بازاریابی


تاثیر ساخت مسکن بر 78 بخش اقتصادی به صورت پیشین و با 56 بخش به صورت پسین
عبداللهی کارشناس بخش مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: مسکن یک کالای اساسی در کشور است که برای آن متقاضی وجود دارد و تخمین زده می شود که کشور سالانه به حدود یک تا یک و نیم میلیون مسکن احتیاج داریم تا نیاز واقعی مردم را پوشش دهد.
وی با اشاره به ظرفین تولید مسکن در کشور افزود: مصالح و نیروی کار و همچنین دانش مسکن در کشور وجود دارد، ساخت مسکن در کشور با 78 بخش اقتصادی کشور به صورت پیشین و با 56 بخش اقتصادی به صورت پسین رابطه دارد. بخش پیشین مثل مصالح ساختمانی و بخش پسین هم شامل فرش، مبل و غیره می شود.
عبداللهی خاطرنشان کرد: سرمایه هایی که به بخش سوداگری می رود، اگر به سمت تولید مسکن برود، باعث ایجاد اشتغال شده و نقش مثبتی در رشد اقتصاد خواهد داشت. ساخت و ساز مسکن با صدور مصالح و مسائل فنی و مهندسی برای کشور می تواند ارزآوری داشته باشد .
وی با اشاره به واحدهای صنعتی راکد در کشور افزود: در کشور صنعت و بخش های اقتصادی ای داریم که در حال رکود و تعطیلی هستند؛ چون تقاضای لازم را ندارند و همچنین هزینه های تولید افزایش داشته است، اگر ساخت و ساز افزایش پیدا کند یک محرک برای صنایع راکد خواهد بود.
این کارشناس خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم چرخه تولید بچرخد باید دو نکته را رعایت کنیم، اول جلوگیری از دلالی ارز، طلا، و... و سوق دادن سرمایه ها با طرح هایی مثل کاهش ریسک به فعالیت های تولیدی مانند ساخت مسکن که به اشتغال مولد تبدیل شود و از سود آن همه مردم بتوانند بهره مند شوند.
به عقیده کارشناسان، با فروش متری مسکن در بورس افراد می توانند به مرور زمان صاحب خانه شوند و اگر این طرح به درستی اجرا شود و سرمایه های سرگردان را که گاهی سمت، ارز، طلا و مواردی از این دست می رود به سمت مسکن برود، اثر مثبتی در اقتصاد خواهد داشت. به طوری که همه مردم می توانند از آن بهره مند شوند و از طرفی وجود حدود 12 هزار هکتار بافت ناپایدار که در تهران یک تهدید محسوب می شود، با رشد ساخت و ساز در این مناطق می تواند به یک فرصت تبدیل شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/694662/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زحمات صادقانه و خالصانه زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و کیفی تر به جامعه ایثارگری

بلژیک بر محتوای تلگرام نظارت می‌کند

حیوان غول‌پیکری که پس پرده ردپای عظیم کشف شده قرار داشت

اپل ظاهراً تولید سرورهای اختصاصی را با پردازنده M2 Ultra شروع کرده است

عملکرد چت‌بات ChatGPT به‌لطف قرارداد با پلتفرم Stack Overflow بهبود پیدا می‌کند

مایکروسافت احتمالاً با مدل هوش مصنوعی اختصاصی از OpenAI فاصله می‌گیرد

هوش مصنوعی توانمندی‌اش در علم نجوم را هم ثابت کرد

ضرورت دریافت کد اکران برای کانون های آگهی وتبلیغاتی کیش

برگزاری اولین کمیته تخصصی روان شناسان شورای سلامت کیش

پایان انتظار چندساله؛ بازی Hades II منتشر شد

آیفون 15 پرو مکس با شکست سامسونگ، پرفروش‌ترین گوشی فصل اول 2024 شد

اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی

وقتی درون سیاهچاله سقوط می‌کنیم، چه می‌شود؟

برگزاری جشنواره شیخ بهایی از 26 اردیبهشت/اعطای جایزه صنعت‌ساز

همکاری با یک باکتری برای از بین بردن سرطان لوزالمعده

سیارکی به اندازه یک اتوبوس فردا از کنار زمین می‌گذرد

یک تیم اختصاصی در سامسونگ، برای اپل کار می‌کند

هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسی S25 را بیشتر می‌کند

تصویر روز ناسا؛ خورشیدگرفتگی کامل از آغاز تا اوج

تصویر روز ناسا؛ خورشیدگرفتگی کامل، از آغاز تا اوج

اشاره به اپل پنسل پرو در وب‌سایت اپل ژاپن رؤیت شد

رشد بازار موبایل چین پس از 11 فصل؛ اپل از فهرست برترین برندها خارج شد

بینا شدن افراد مبتلا به نابینایی ارثی با ژن‌درمانی «کریسپر»

آزمایشی به زیبایی خورشید

بر پایی جشن باشکوه هفته معلم در جزیره کیش

صدور مجوز اجرای کنسرت برای کشتی های تفریحی

بازی Sonic Rumble به‌زودی معرفی خواهد شد

تصویر زیبای تلسکوپ فضایی جیمزوب از سیاره‌ی اورانوس

اولین دستگاه 6G دنیا رونمایی شد؛ 20 برابر سریع‌تر از 5G

موفقیت واکسن سرطان مغز در آزمایش انسانی

وزارت دفاع انگلیس هک شد

آیا گوشی هواوی پیورا 70 با برنامه‌های گوگل عرضه می‌شود؟

فضاپیمای پرسروصدای بوئینگ ناکام شد!

تصاویری از گذرِ عطارد از مقابل خورشید

تسلیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش

ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل جلسه داد

زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند

انتصاب مدیر کل دفتر خدمات سلامت و امور سالمندی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اختصاص ارز ترجیحی برای واردات تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران

اپل درحال بررسی همکاری احتمالی با استارتاپ خودروسازی Rivian است

هوش مصنوعی پزشک گوگل از پزشکان بهتر عمل می‌کند!

پیام تبریک دکتر قاضی زاده هاشمی به مناسبت سالروز تاسیس بانک دی

جلسه ستاد شاهد و ایثارگر طلاب استان سمنان برگزار شد

ما به لطف کابل های فیبر نوری به اینترنت متصل هستیم!

مهم‌ترین شروط افزایش تعداد سایت‌های 5G در کشور

اوپو پد 3 باتری پرظرفیت و نمایشگر بزرگ خواهد داشت؟

وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید

کشف 32 داروی جدید سرطان با کمک هوش مصنوعی

ایربادهای 2024 ریلمی با شارژدهی طولانی و سیستم حذف نویز معرفی شدند

سونی از تصمیم پرحاشیه برای بازی Helldivers 2 صرف نظر کرد