سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

3 ویژگی مهم که عرضه PS5 Pro بدون آن‌ها بی‌فایده است! نکات خواندني

3 ویژگی مهم که عرضه PS5 Pro بدون آن‌ها بی‌فایده است!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - گجت نیوز / در میان سیل شایعات و اخبار پیرامون مشخصات و ویژگی های کنسول میان‌نسلی PS5 Pro سه مورد اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند. امروز به بررسی این قابلیت‌های کلیدی احتمالی پلی استیشن 5 پرو خواهیم پرداخت.
با نزدیک شدن به میانه عمر نسل کنونی کنسول‌های سونی و مایکروسافت، حرف و حدیث‌ها در خصوص عرضه نسخه «پرو» دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در حال پخش شدن است. طی چند ماه گذشته شایعات فراوانی در خصوص کنسول پلی استیشن 5 پرو، زمان عرضه و مشخصات فنی آن منتشر شده بود. با این وجود اطلاعات منتشر شده هفته گذشته جزئیات بیشتری را در خصوص این کنسول که در محافل داخلی سونی با کد رمز «Trinity» شناخته می‌شود در اختیارمان قرار داد.
بر اساس این اطلاعات پردازنده به کار رفته در کنسول میان‌نسلی PS5 Pro دقیقا مشابه با نمونه به کار رفته در نسخه اصلی این کنسول بوده و سرعت کلاک اندکی بالاتر خواهد داشت. علاوه بر این قدرت 67 ترافلاپسی از محاسبات ممیز شناور 16 بیتی، کارت گرافیک متشکل از 60 واحد پردازشی AMD و پهنای باند بالاتر حافظه از جمله مشخصات فنی احتمالی پلی استیشن 5 پرو خواهند بود. همان‌طور که انتظار می‌رود کنسول میان نسلی سونی پیشرفت‌های قابل قبولی را در مقایسه با مدل پایه ارائه می‌کند. با این وجود ارتقای آن را به هیچ وجه نمی‌توان انقلابی توصیف کرد!

بر این اساس لازم است که علاقمندان به این کنسول انتظارات خود از آن را متعادل کرده و توقع دریافت مشخصات فنی عجیب و غریب از آن را نداشته باشند؛ چراکه پیشرفت های چشمگیر تکنولوژیک و فنی قرار است با پلی استیشن 6 به گیمرها ارائه شوند. در عین حال ویژگی هایی هم وجود دارد که تعبیه آن‌ها در کنسول میان نسلی PS5 Pro ضروری است و نبود آن‌ها باعث می‌شود که این کنسول در مقایسه با مدل اوریجینال چیز خاصی برای ارائه نداشته باشد!
ویژگی های حیاتی PS5 Pro که حضور آن‌ها در این کنسول ضروری است
در ادامه به معرفی برخی انتظارات کلیدی از کنسول میان نسلی سونی خواهیم پرداخت که باعث می‌شوند این دستگاه ارزش خرید قابل توجهی پیدا کند.
نرخ فریم پایدارتر
یکی از ناامیدکننده‌ترین اتفاقات در خصوص نسل نهم کنسول‌های خانگی مشکلات نرخ فریم عناوین متعددی است که نارضایتی بسیاری کاربران را نیز در پی داشته است.‌ یکی از نمونه‌های بارز این دسته مشکلات در بازی Dragon’s Dogma 2 قابل مشاهده است که در برخی صحنه‌ها و موقعیت‌ها حتی قادر به ارائه نرخ پایدار 30 فریم هم نیست و عملکرد پرنوسانی را در این زمینه ارائه می‌کند!
البته بررسی‌های Digital Foundry نشان داده که به دلیل عدم ارتقای چشمگیر پردازنده پلی استیشن 5 پرو نسبت به مدل اصلی نمی‌توان انتظار داشت که نرخ فریم بازی‌های PS5 روی این کنسول میان‌نسلی افزایش چشمگیری پیدا کند. با این وجود آنچه سونی می‌تواند در PS5 Pro ارائه نماید، پایدارسازی نرخ فریم برای عناوین مختلف و ارائه حداقل نرخ 30 فریم بر ثانیه، اما به‌طور پایدار است.
به این ترتیب اگر انتظار داشتید پلی استیشن 5 پرو قادر باشد بازی‌های سنگین و پرجزئیات نسل نهمی را با رزولوشن 4K و نرخ ثابت 60 فریم بر ثانیه اجرا کند، احتمالا از خرید آن پشیمان خواهید شد! با این وجود اگر واقع‌بینانه به کنسول PS5 Pro و دستاوردهای آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ارتقای جزیی نرخ فریم عناوین مختلف و بهینه‌سازی مناسب‌تر برای تضمین ارائه نرخ فریم پایدار در عناوین مختلف می‌تواند دستاورد قابل قبولی برای سونی باشد.
بهبود قابلیت رهگیری پرتو
پیش از رونمایی رسمی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، رهگیری پرتو به عنوان برگ برنده این کنسول‌ها و یکی از قابلیت‌های شگفت‌انگیز آن‌ها برشمرده می‌شد که قرار بود تفاوت‌های کلیدی میان نسل‌های هشتم و نهم را رقم بزند. با این حال با گذشت بیش از سه سال از عرضه این کنسول‌ها به بازار هنوز ری تریسینگ نتوانسته درخشش چندانی داشته باشد و عناوین PS5 را به سطح بصری بازی‌های پیشرفته PC نزدیک کند!
به نظر می‌رسد سونی به‌خوبی متوجه این موضوع شده و سعی در رسیدگی به آن دارد؛ چراکه بر اساس اسناد لو رفته از کنسول پلی استیشن 5 پرو، ژاپنی‌ها سعی دارند با تعبیه معماری بهتر رهگیری پرتو در کنسول میان نسلی خود عملکرد این قابلیت را تا سقف چهار برابر ارتقا دهند!
نورپردازی احتمالا مهم‌ترین بخش از طراحی بصری یک بازی ویدیویی است که القاکننده حس و حال، ظاهر و جدیت یک صحنه به شمار می‌رود. فناوری رهگیری پرتو دقیقا روی همین مساله متمرکز است و ضمن بهینه‌سازی نور باعث واقعی‌تر به نظر رسیدن نورپردازی در صحنه‌های مختلف خواهند شد. در عین حال به نظر می‌رسد کنسول‌های نسل نهمی هنوز نتوانسته‌اند پتانسیل بالقوه این فناوری را آن‌طور که باید و شاید به تصویر بکشند. به همین دلیل هرگونه پیشرفتی در قابلیت Ray Tracing می‌تواند به‌شدت به موفقیت پلی استیشن 5 پرو کمک کند.
پشتیبانی از رزولوشن 8K واقعی
یکی از نکات عجیب و آزاردهنده در خصوص کنسول پلی استیشن 5 این است که روی جعبه آن عبارت «8K Support» درج شده؛ اما تقریبا هیچ بازی نیست که قادر به ارائه این رزولوشن روی PS5 باشد! البته رزولوشن 8K واقعی هنوز فاصله بسیار زیادی تا فراگیر شدن دارد و از طرفی اجرای بازی‌ها با این رزولوشن طبیعتا به قیمت کاهش نرخ فریم تمام خواهد شد. با این حال پشتیبانی از محتوای با رزولوشن 8K یکی از وعده‌های نخستین سونی بوده که عدم دستیابی به آن باعث شده سونی نزد هوادارانش بدقول شود!
در عین حال به نظر می‌رسد پشتیبانی از رزولوشن 8K واقعی یکی از ویژگی های مهم PS5 Pro خواهد بود و یادگیری ماشین نقش پررنگی در دستیابی به این رزولوشن ایفا خواهد کرد. اسناد لو رفته از کنسول میان‌نسلی سونی حاکی از تعبیه قابلیت جدیدی تحت نام PlayStation Spectral Super Resolution است که با بهره‌گیری از یادگیری ماشین بافرهای رنگی تولید کرده و رزولوشن بازی‌های مختلف را به 8K آپ‌اسکیل می‌کند.
البته حتی به‌کارگیری فناوری یاد شده و دستیابی به رزولوشن 8K احتمالا باعث فراگیر شدن این رزولوشن خارق‌العاده در نسل کنونی کنسول‌های ویدیویی، خصوصا در عناوین پرجزئیات‌تر آن‌ها نخواهد شد. با این وجود، PS5 Pro قادر خواهد بود از این طریق گامی مهم را در مسیری درست بردارد و وعده اولیه ارائه شده توسط سونی را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/737780/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند