سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چین از امریکا بازی خورد نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
چین از امریکا بازی خورد
٣٧
٠
اقتصادآنلاین / Newzoo که یک مؤسسه تحقیقاتی در زمینه صنعت گیم محسوب می‌شود در تازه‌ترین گزارش خود خبر داده است تا پایان سال‌جاری میلادی، امریکا به حکمرانی چندین ساله چین در بازار جهانی گیم پایان می‌دهد و صدرنشین خواهد شد.
چین در سه سال گذشته به‌صورت متوالی به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گیم جهان شناخته می‌شد اما با توجه به اینکه درآمد این کشور از حوزه گیم در سال 2018 به کمترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده، مؤسسه پژوهشی Newzoo معتقد است امریکا جای چین را خواهد گرفت و به پرچمدار صنعت گیم جهان تبدیل می‌شود. بسیاری، دلیل این موضوع را محدودیت‌های 9ماهه کشور چین در سال 2018 برای تولید یا ورود بازی‌ها و ارائه آن به کاربران می‌دانند چرا که دولت چین در این مدت برای کنترل محتوای بازی‌های ویدئویی، موبایلی و... و مقابله با اعتیاد کودکان و جوانان این کشور به گیم، از تأیید بسیاری از بازی‌ها خودداری کرد و همین موضوع سبب کاهش ارزش بازار صنعت گیم در این کشور شده است. البته برخی هم این کاهش درآمد را به پلی استیشن و ایکس باکس نسبت می‌دهند.
درحالی که چین انتظار دارد تا پایان سال 2019 حدود 36.5میلیارد دلار درآمد از صنعت گیم داشته باشد، Newzoo پیش‌بینی کرده است برای نخستین بار ازسال 2015 تاکنون، میزان درآمد امریکا از این صنعت به 37میلیارد دلار می‌رسد که البته این توسعه را می‌توان به رشد در بازار تلفن همراه و همچنین بازار کنسول‌ها در امریکا مرتبط دانست. به‌دلیل رشد تعداد کاربران کنسول در امریکا و همچنین رقم بالایی که برای بازی‌های آن هزینه می‌کنند این صنعت در این کشور رشد قابل ملاحظه‌ای یافته و حدود 50درصد درآمد صنعت گیم امریکا از بازی‌های کنسول حاصل می‌شود چراکه درآمد این کشور از بازی‌های کنسول، 18.5میلیارد دلار است که نشان از رشد سالانه 13.9درصدی دارد.
سریع‌ترین رشد بازار گیم در امریکای لاتین
اما وضعیت صنعت گیم در گستره جغرافیایی چگونه است؟ طبق این آمار، 23درصد از بازار گیم جهان در اختیار اروپا، خاورمیانه و آفریقا قرار دارد و ارزش بازار این منطقه تا پایان سال 2019 به 34.7میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم رشد سالانه 11.5درصدی دارد.
ازسوی دیگر هرچند امریکای لاتین تنها 4درصد از بازار گیم جهان را در اختیار دارد ولی به‌عنوان منطقه‌ای با سریع‌ترین رشد بازار گیم جهان شناخته می‌شود چرا که بازار گیم این منطقه رشد سالانه 11.1درصدی دارد و ارزش بازار گیم این منطقه به 5.6میلیارد دلار می‌رسد. بسیاری این رشد سریع را در نتیجه بهبود زیرساخت‌ها در امریکای لاتین و همچنین رشد بازی‌های موبایلی در این منطقه می‌دانند. امریکای شمالی 26درصد و آسیا- اقیانوسیه نیز 47درصد از بازار گیم جهان را در اختیار دارند.ارزش بازار گیم منطقه آسیا- اقیانوسیه 72.2میلیارد دلار است که نشان از رشد سالانه 7.6درصدی دارد.
اگر هم بخواهیم به جدول کشورهای برتر در صنعت گیم جهان نگاهی بیندازیم باید گفت مؤسسه Newzooدر گزارش خود آورده است در سال 2019، بعد از امریکا و چین کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آلمان برترین بازارهای صنعت گیم جهان را در اختیار خواهند داشت و رتبه 6تا 10 این جدول به بریتانیا، فرانسه، کانادا، اسپانیا و ایتالیا تعلق دارد.
45درصد صنعت گیم در اختیار بازی‌های موبایلی
همچنین اگر بخواهیم بازار صنعت گیم را بر مبنای وسایل دیجیتال مختلف تقسیم‌بندی کنیم باید گفت 45درصد این صنعت به بازی‌های موبایلی اختصاص دارد و تبدیل به بزرگترین بخش بازار گیم جهان شده است هرچند طبق گزارش Newzoo، حوزه کنسول‌های بازی می‌تواند تا پایان سال‌جاری میلادی سریع‌ترین رشد وسایل مربوط به صنعت گیم را تجربه کند.
طبق این گزارش، 9درصد از بازی‌های موبایلی به تبلت و 36درصد به تلفن‌های هوشمند اختصاص دارد. ارزش کل بازار بازی‌های موبایلی 68.5میلیارد دلار با رشد سالانه 10.2درصد است که 13.68میلیارد دلار آن به بازی‌های تبلت و 54.9میلیارد دلار هم به بازی‌های تلفن هوشمند مربوط می‌شود.
این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است به‌دلیل افزایش رشد گوشی‌های هوشمند، بازی‌های موبایلی در سال 2022 درآمد 95.4میلیارد دلاری خواهند داشت که نیمی از کل بازار گیم را به خود اختصاص می‌دهد. هرچند این بخش بزرگترین رشد را در بازار جهان دارد ولی در بازارهایی همچون امریکای شمالی، اروپای غربی و ژاپن که بازار تلفن هوشمند آنها اشباع شده است، این رشد بسیار آهسته است. درمقابل، در بازارهای نوظهور ازجمله هندوستان، خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی رشد زیادی دارد.
طبق این تحقیق، همچنین 23درصد بازار گیم جهان به کامپیوترهای خانگی با ارزش بازار 35.7میلیارد دلار و رشد سالانه 4درصدی اختصاص دارد که از این رقم، 2درصد بازی‌ها از طریق مرورگرها انجام می‌شود. این بخش که ارزش 3.5میلیارد دلاری دارد تنها حوزه‌ای است که با رشد منفی15.1درصدی همراه بوده است. 21درصد باقیمانده هم با ارزش 32.2میلیارد دلار و رشد 6.6درصدی به بازی‌هایی مربوط می‌شود که از طریق کامپیوترهای خانگی دانلود می‌شود.
32درصد صنعت گیم جهان هم به بازی‌های کنسول با ارزش بازار 47.9میلیارد دلار و رشد سالانه 13.4درصد اختصاص دارد. گفتنی است که بازی‌های کنسول سریع‌ترین رشد را در سال 2019 دارند و این دومین سال است که رشد کنسول از بازی‌های موبایلی پیشی گرفته است.
همچنین باید گفت اکنون بیش از 2.5میلیارد گیمر در جهان وجود دارد که انتظار می‌رود آنها تا پایان سال‌جاری میلادی درمجموع بیش از 152میلیارد دلار در صنعت گیم هزینه کنند و این موضوع نشان از افزایش سالانه 9.6درصدی هزینه‌کرد آنها دارد. این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرده است هزینه گیمرها برای این صنعت تا سال 2022 به 196میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال 2018 رشدی 9درصدی دارد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/76567/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند