سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

انویدیا Jetson Xavier NX قدرت پردازشی هوش مصنوعی را به دستگاه‌های رایانش مرزی عرضه می‌کند اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - انویدیا از پردازنده‌ی جدید خود در حوزه‌ی هوش مصنوعی رایانش مرزی رونمایی کرد که با قیمت 400 دلاری، ادعای کوچک‌ترین ابرکامپیوتراین حوزه را دارد.

انویدیا از پردازنده‌‌ای جدید به‌نام Xavier NX رونمایی کرد و ادعا می‌کند که محصولش، کوچک‌ترین ابرکامپیوتر جهان در حوزه‌ی رایانش ابری محسوب می‌شود. صرف‌نظر از ادعای غول دنیای پردازش، محصول جدید را می‌توان دستاوردی قابل‌توجه دانست که با عرضه در ماه مارس آینده، تأثیرات عمیقی بر بازار خواهد داشت. انویدیا در پردازنده‌ی NX، همان قدرت پردازنده‌های اصلی Xavier را در فرم فاکتور کوچک‌تر Jetson Nano عرضه می‌کند. با استفاده از این پردازنده می‌توان استنباط و یادگیری چندبرابری را در دستگاه‌های کوچک و کم‌مصرف انتظار داشت. محصول پردازشی جدید انویدیا، طبق پیش‌بینی شرکت سازنده در کاربردهای متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری استفاده خواهد شد. از میان کاربردهای مذکور می‌توان به ماشین‌های خودکار، حسگرهای با رزولوشن بالا برای ربات‌ها، تحلیل‌های ویدئویی و بسیاری کاربردهای دیگر در دستگاه‌های امبدد اشاره کرد. درواقع Xavier NX را می‌توان یک ارتقاء مناسب برای دستگاه‌های مبتنی بر نسخه‌ی Nano دانست. به‌علاوه می‌توان با بهره‌گیری از ابعاد کوچک‌تر آن، دستگاه‌های مبتنی بر نسخه‌ی اولیه‌ی Xavier را با فرم فاکتور کوچک‌تر طراحی و تولید کرد. مقاله‌های مرتبط:
رایانش مرزی یا Edge Computing چیست؟ حکم‌رانی انویدیا در بازار رقابتی تراشه‌های هوش مصنوعی
مشخصات Jetson Xavier NX
محصول جدید هوش مصنوعی انویدیا از ریزمعماری Volta با 384 هسته‌ی CUDA و 48 هسته‌ی تنسور و دو شتاب‌دهنده‌ی Nvidia Deep Leraning بهره می‌برد. Xavier NX توانایی انجام 21 تریلیون عملیات بر ثانیه (21 TOPS) را بر مبنای INT8 دارد که براساس معیار ترافلاپس (TFLOPS) کارایی هوش مصنوعی بر مبنای FP16، عدد 6 برای آن گزارش می‌شود. مصرف قدرت پردازنده‌ی جدید انویدیا، تنها 15 وات است. با محدود کردن برق ورودی، باز هم بازدهی 14 تریلیون عمیلات از پردازنده به‌دست می‌آید. نسخه‌ی نانو، کارایی 0/5 تیرافلاپس را بر مبنای FP16 ارائه می‌کند و قیمتی 129 دلاری دارد. باتوجه به مشخصات کارایی پردازنده‌ی جدید، می‌توان آن را (با برچسب قیمتی 400 دلاری) با پردازنده‌ی Jetson AGX Xavier 600 دلاری برابر دانست. Jetson Xavier NX از لحاظ تعداد و طراحی پین با نسخه‌ی نانو تفاوتی ندارد. درنتیجه دستگاه‌های امبدد کنونی می‌توانند با استفاده از پردازنده‌ی جدید، با همان قدرت و ابعاد گذشته از قابلیت‌های بسیار بیشتر بهره‌مند شوند. Xavier NX به‌عنوان پردازنده‌ی اصلی از Carmel ARM 64-bit مجهز به 6 هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند که دارای 6 مگابایت حافظه‌ی کش L2 و چهار مگابایت کش L3 است. با چنین مشخصاتی، می‌توان انتظار پشتیبانی از 6 ارتباط دوربین CSI با 12 خط MIPI CSI-2 را داشت. به‌علاوه انویدیا در محصول جدید خود از هشت گیگابایت حافظه‌ی رم 128 بیتی LPDDR4x استفاده می‌‌کند که توانایی تبادل 51/2 گیگابایت‌برثانیه دارد. ابعاد ماژول جدید، 70 در 45 میلی‌متر بیان شد که از گیگابیت اترنت هم پشتیبانی می‌کند. از مشخصات دیگر آن می‌توان به لینوکس مبتنی بر اوبونتو اشاره کرد که با دیگر محصولا خانواده‌ی Jetson مشابه خواهد بود.
پیش‌گام بنچمار‌ک‌ها رایانش مرزی
انویدیا در اخباری که پیرامون SoC جدیدش منتشر کرد، آن را رتبه‌ی اول در بنچمارک رایانش مرزی MLPerf Inferencing .5 نامید. محصول جدید نسخه‌ای با مصرف برق پایین‌تر و مبتنی بر طراحی کنونی Xavier محسوب می‌شود. انویدیا با این SoC در نبرد طراحی پردازنده برای رایانش لبه‌ای، شرکت‌کننده‌ی قدرتمندی را عرضه می‌کند. ماژول جدید انویدیا به‌خوبی با اکوسیستم کنونی هوش مصنوعی جتسون هماهنگ می‌شود
مشتریانی که از محصولات انویدیا برای توسعه‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی و کاربردهای مشابه استفاده می‌کنند،‌ مزیتی عالی به‌خاطر اکوسیستم قوی شرکت در بخش هوش مصنوعی خواهند داشت. به‌علاوه مقیاس‌دهی عالی در میان محصولات متعدد، به مشتریان در انتخاب برترین گزینه‌ها کمک شایانی می‌کند. Xavier NX هم مانند دیگر محصولات خانواده، در استراتژی انویدیا جای می‌گیرد. JetPack SDK از پلتفرم‌های محبوب انویدیا، از ماژول جدید هم پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه معماری نرم‌افزار هوش مصنوعی CUDA-X نیز مانند دیگر محصولات این حوزه، در Xavier NX استفاده می‌شود. توسعه‌دهنده‌هایی که قصد برنامه‌نویسی زودتر برای Xavier NX را داشته باشند، اکنون می‌توانند با کیت توسعه‌ی Jetson AGX Xavier و نصب پچ برای شبیه‌سازی SoC جدید، فعالیت خود را شروع کنند.
انویدیا در پایان اطلاع‌رسانی درباره‌ی ماژول جدید،‌ اشاره‌ای به استفاده‌ی گسترده از پلتفرم Jetson دارد. آن‌ها ادعا می‌کنند که بیش از 400 هزار توسعه‌دهنده از Jetson استفاده می‌کنند و بیش از سه هزار مشتری نیز آن‌ها را برای کاربری‌‌های متنوع به‌کار می‌گیرند. از نمونه‌های عنوان شده در اخبار و گزارش‌های انویدیا می‌توان به PostMates Delivery Robot و پهپاد جدید Skydio اشاره کرد. به‌علاوه دانشگاه استنفورد هم برای توسعه‌ی یک میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی از محصولات انویدیا استفاده کرده است. کاربرانی که از پلتفرم‌ انویدیا برای توسعه با هدف هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، تجربه‌ی آن را جذاب و قابل‌توجه می‌دانند. به‌عنوان مثال می‌توان به تجربه‌ی کار با Jetson Nano و JetBot اشاره کرد که ابزار، پلتفرم و پشتیبانی عالی را به کاربر ارائه می‌کند. با تکیه بر همین تجربه‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که Xavier NX با قدرت بیشتر و مصرف کمتر، تأثیر عمیقی در صنعت پردازش هوش مصنوعی در رایانش مرزی داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/95974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند