سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

نمایشگر جدید اپل استاندارد جدیدی را به دنیای نمایشگر معرفی می‌‌کند نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / اپل در نمایشگر جدید خود فناوری و قابلیت‌های مهمی را به نمایش می‌گذارد که قطعا به استانداردی در صنعت تبدیل خواهند شد.
اپل نمایشگر Pro Display XDR را چندی پیش معرفی کرد. کاربران و کارشناسانی که علاقه‌مند به آینده‌ی نمایشگرهای این شرکت هستند، با نگاهی به محصول جدید می‌توانند پیش‌بینی خوبی از آن داشته باشند.
اپل نمونه‌های اولیه از نمایشگر جدید خود را در اختیار روزنامه‌نگارهای دنیای فناوری قرار داده است. پس از معرفی محصول در WWDC امسال، برخی از آن‌ها شانس آزمایش قابلیت‌ها را در کاربردهای متنوع از ویرایش عکس و فیلم، ساخت موسیقی و دیگر وظایف پردازشی حرفه‌ای داشته‌اند. به‌علاوه نمایشگر اپل در مدت گذشته در کنار محصولات دیگر از رقبا نیز آزمایش شده است. برخلاف تصور عموم، برخی از رقبای نمایشگر اپل قیمتی حدود 10 برابر آن دارند و شاید برخی اوقات، برچسب قیمتی پنج هزار دلاری Pro Display XDR مقرون‌ به صرفه‌تر هم به‌نظر برسد.
اولین قابلیت مهمی که در نمایشگر Pro Display XDR به چشم می‌آید، زاویه‌ی دید گسترده‌ی آن است. نویسنده‌ی مقاله‌ی منبع اعتقاد دارد هیچ‌یک از رقبا چنین زاویه‌ی دید بالایی را ارائه نمی‌کنند. به‌علاوه ثبات و دقت رنگ و همچنین کیفیت نور و کنتراست نمایشگر اپل قابلیت رقابت نزدیک با رقبا را دارد و بسیاری از آن‌ها را شکست می‌دهد.
اپل برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌‌ی کاربری برای کاربران حرفه‌ای خود، همه‌ی تلاشش را به کار گرفته است. آن‌ها با استفاده از 576 ال‌ای‌دی در ساختار نوردهی نمایشگر، کیفیت بالای تصویر و نورپردازی را تضمین کرده‌اند. به‌علاوه Pro Display XDR از یک تراشه‌ی گرافیکی نیز بهره می‌برد که وظیفه‌ی بهینه‌سازی عملکرد LEDها را براساس تصویر نمایشی بر عهده دارد. تراشه‌ی گرافیکی می‌تواند رنگ‌بندی تصویر را صدها بار در ثانیه تنظیم کند تا دقت بیشتری به‌دست بیاید. نمایشگر Pro Display XDR روشنایی تمام‌صفحه‌ی هزار نیت و روشنایی حداکثری 1،600 نیت را به کاربر ارائه می‌کند.
دقت و کیفیت تصاویر در نمایشگر جدید اپل به‌لطف پشتیبانی از بیش از یک میلیارد رنگ، بسیار بالا است. به‌علاوه سطوح پایدار روشنایی بیشتری نیز نسبت به پنل‌های مرسوم بازار در نمایشگر کوپرتینویی‌ها دیده می‌شود. اپل درباره‌ی نمایشگر حرفه‌ای خود می‌گوید:
Pro Display XDR مجهز به نمایشگر 32 اینچی Retina 6K است که کیفیت رنگ 10 بیتی را در سطح عریض P3 ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر به 1،600 نیت می‌رسد. نرخ کنتراست در این نمایشگر 1،000،000:1 است و زاویه‌ی دید فوق عریض دارد.
نمایشگر جدید اپل، تصاویر را با رزولوشن 3384 در 6016 پیکسل ارائه می‌کند. به‌علاوه طراحی مات بدنه مانع از هرگونه بازتاب نور مزاحم می‌شود.
کاربران حرفه‌ای مک در دسته‌های بالارده‌ی تجاری و کسب‌وکار می‌توانند نمایشگر اپل را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به ترکیب رقبا خریداری کنند. آن‌ها افرادی هستند که از آخرین محصولات قدرتمند دنیای پردازش در صنایع خلاقیت‌محور، طراحی، تحقیق و کاربردهای علمی استفاده می‌کنند. چنین کاربرانی می‌توانند یکی از نمایشگرهای جدید اپل را همراه‌با استند جدید و یک کامپیوتر مک پرو، با قیمتی پایین‌تر از نمایشگرهای حرفه‌ای دیگر تولید‌کننده‌ها خریداری کنند. درواقع برخی کارشناسان می‌گویند ترکیب جدید اپل برخلاف تصور عمومی، قیمت پایین‌تری دارد.
نمایشگر Pro Display XDR نشان‌دهنده‌ی تعهد عمیق اپل به صنعت مذکور است؛ تعهدی که می‌توان ریشه‌های آن را در دهه‌ی 1980 و زمانی جست‌وجو کرد که کوپرتینویی‌ها اولین نمایشگرها اختصاصی خود را به بازار عرضه کردند. اپل در کنار بهینه‌ساز‌ی‌های تصویری در سطح سیستم (مانند استفاده از کوارتز و فلز) و در سطح نرم‌افزاری (مانند ابزارهای Photos و iMovie که شاید کاربران ویندوز هیچ معادل قدرتمندی مانند آن‌ها در اختیار نداشته باشند)، سابقه‌ای درخشان در نوآوری فناوری‌های مرتبط با نمایشگر دارد.
نوآوری‌های اپل در صنعت نمایشگر، در Pro Display XDR به‌خوبی ادامه یافته‌اند. ادامه‌ی موفقیت شرکت در ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی حرفه‌ای نمایش نشان می‌دهد وقتی یک تولیدکننده اهمیت بالایی به محصول نهایی و نوآوری‌های آن داشته باشد، قطعا توانایی ارائه‌‌ی محصولی پیش‌گام را با قیمتی عالی به بازار خواهد داشت. چنین رویکردی از سوی اپل که همیشه به قیمت بالا برای محصولات شهرت دارد، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. به‌هرحال نمایشگر جدید اپل را می‌توان محصولی با قیمت مناسب دانست که در مقایسه به نمایشگرهای رفرنس هم‌رده، مقرون‌ به‌صرفه‌تر است.
اپل نمایشگری با کیفیت 6K معرفی کرده است که قیمتی مناسب دارد. بسیاری از کاربران حرفه‌ای امروزه با پرداخت مبلغی نزدیک به قیمت خرید Pro Display XDR نمایشگرهایی با قیمت حدود 40 هزار دلار را برای پروژه‌های خود اجاره می‌کنند. اکنون و با ورود محصول جدید کوپرتینویی‌ها، می‌توان همان کیفیت را خریداری کرد. اپل رویکردی مرسوم برای محصولات حرفه‌ای دارد و به‌همین دلیل می‌تواند قیمتی رقابتی در بازار هدف داشته باشد. آن‌ها ابتدا محصولاتی را در دسته‌ی بالارده عرضه می‌کنند و به‌مرور در دسترس گستره‌ی بزرگ‌تری از مشتریان قرار می‌دهند. سپس محصول مذکور با فناوری جدید جایگزین می‌شود.
رویکرد مرسوم اپل این تصور را ایجاد می‌کند که احتمالا در آینده‌ی نه‌چندان دور شاهد عرضه‌ی iMac با نمایشگرهای 6K باشیم؛ همان‌طور که امروزه محصولاتی در این دسته با نمایشگرهای 4K و 5K وجود دارند. به‌علاوه محصول کنونی می‌تواند نویدبخش مراحل توسعه‌ی بعدی نمایشگرهای لپ‌تاپ، آیفون و آیپد نیز باشد. به‌علاوه امکانات گرافیکی بهتر برای برطرف کردن نیاز کاربران حرفه‌ای صنعت تولید محتوای گرافیکی نیز می‌تواند آن‌ها را هرچه بیشتر به خرید Pro Display XDR تشویق کند.
باتوجه به رویکرد توسعه‌ای اپل، می‌توان انتظار داشت که نرم‌افزارهای اپل همچون Final Cut و Logic دیگر نرم‌افزارهای تصویری، با ابزارهای جدید و حرفه‌ای‌تر به‌روزرسانی شوند تا کاربران حداکثر استفاده را از نمایشگرهای حرفه‌ای شرکت داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/98443/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند