سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برندینگ شرکتی و پاسخ به سه سوال ساده مقالات بازاریابی

برندینگ شرکتی و پاسخ به سه سوال ساده
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - قبلاً در اینجا در مورد برندینگ در کسب و کارهای شرکتی b2b صحبت کردیم. در این مطلب به سه سوال ساده در مورد برندینگ شرکتی می پردازیم.
کل داستان گزارشگران تلویزیونی در یک سطر عبارت است از: مرور سریع اتفاقات برای یک شنونده کم‌حوصله یا بی‌حوصله به‌صورت جذاب. آیا این ماجرا آشنا به نظر نمی‌آید؟ بله درست است، این مشابه آن چیزی است که بازاریابان B2B ‌انجام می‌دهند.
آن چیزی که باید در اینجا مورد توجه هر دو گروه قرار گیرد موضوع ایجاد جذابیت در کوتاه‌ترین زمان است.
مناسبات تجاری بین شرکتی معمولاً با تماس‌های اولیه آغاز می‌شود و این تماس‌ها منجر به جلسات معرفی می‌شود. شما در این جلسات فرصت کوتاهی دارید تا مخاطب کم‌حوصله خود را علاقه‌مند کنید.
بعد از جلسه معرفی است که ارزیابی از شما انجام می‌گیرد و به احتمال زیاد در غیاب شما. به‌عنوان مسوول بازاریابی برای ایجاد جذابیت در کوتاه‌ترین زمان باید راهی به اصل مطلب پیدا کرد: مهم‌ترین موضوع مورد علاقه شنونده. سپس آن موضوع در صدر مطالبی که قرار است گفته شود جای گیرد. پس در این جلسات هوشیارانه عمل کنید. معمولا در هر کاری با پرسیدن سوالات ساده جواب‌های مناسب استخراج می‌شود. در اینجا نیز پیشنهاد می‌شود که به‌عنوان یک راه برای برگزاری جلسه خوب، قبل از جلسه از خودتان سه سوال ساده بپرسید و سعی کنید با کنکاش پاسخ درست آنها را بیابید.
سوال اول: چه کسی؟
دقیقا چه کسی مخاطب و شنونده داستان ما است؟ ما سعی خواهیم کرد نظر چه کسی یا کسانی را جلب کنیم؟ اهمیت این شناخت از این جهت است که ما کارهای زیادی داریم که با این افراد انجام دهیم و به نظر می‌رسد آگاهی از این موضوع و شناخت درست این افراد و سازمان‌هایشان یک موضوع با ارزش است. به‌طور مشخص‌تر ما در جلسات بازاریابی تلاش می‌کنیم کسانی را در اطراف خود داشته باشیم و برای آنها درباره موضوع مورد نظرمان صحبت کنیم که آنها هم به موضوع علاقه‌مند شده باشند، سپس با دقت بیشتری نقاط مورد نظرمان را درشت‌نمایی کرده و به آن نقاط ضربه بزنیم و این همان نقاطی است که آن افراد می‌خواهند درباره آن بدانند و به آن علاقه‌مند هستند. پس مهم است که در جلسات بازاریابی بین شرکتی آگاه باشیم که چه کسی شنونده داستان ما است.
سوال دوم: چرا؟
این یک سوال بسیار مهم است: چرا آنها باید به مسائل ما علاقه‌مند باشند؟ این سوال «چرا ما؟» نیست، این سوال «چرا باید؟» است. این سوال دقیقا در مرکز داستان قرار دارد.
موضوع مورد علاقه واقعی دو طرف که می‌توان وقت کافی برای آن گذاشت کدام موضوع است؟
کسب‌وکار مورد نظر به چه نتیجه‌ای دست پیدا می‌کند اگر منابع خود را در راه‌حل تخصصی پیشنهادی ما صرف کند؟
اگر پاسخ این سوال به سادگی کاهش هزینه یا افزایش درآمد باشد پس صداهای موافق شنیده خواهد شد. به‌طور مشخص شنوندگان ما نیاز دارند تا مجموعه‌ای از ایده‌ها درباره موضوع مورد علاقه‌شان پیدا کنند.
در حقیقت ما با این سوال دستور تغییر کار صادر می‌کنیم و موضوع را از یک بحث تکنولوژیک و فنی (مثلا مرتبط با بهره‌وری) به بحث درباره ایجاد تجارب عالی برای مشتری (مثلا کسب درآمد بیشتر) عوض می‌کنیم و این تغییر، داستان بازاریابی و فروش را دگرگون خواهد کرد
سوال سوم: چگونه؟
چگونه ما می‌توانیم به این افراد برای رسیدن به نتایج دلخواه کمک کنیم؟ ما باید درباره اینکه در کارهایی که انجام می‌دهیم چه چیزهایی ویژه ‌است، چه چیزهایی عالی و چه چیزهایی بسیار ساده، شفاف باشیم. این به این معنی نیست که شما بگویید چه چیزی انجام می‌دهید، بلکه باید درباره این موضوع صحبت کنید که به چه روشی کار را انجام می‌دهید. در بسیاری از موارد خدمت یا محصول ما مشابه و هم‌تراز با خدمت یا محصول دیگران و رقبا در بازار است.
ما باید نقاط تمایز خودمان از دیگر ارائه‌دهندگان این نوع کالا را به سمت تجارب قبلی مشتری ریل‌گذاری و هدایت کنیم. یک کسب‌وکار بین شرکتی (B2B) این نقاط متفاوت را باید بداند. با شناسایی این نواحی متمایزکننده ما آنها را به عنوان پاسخ سوال سوم در برنامه‌هایمان می‌توانیم استفاده کنیم.
مهم‌ترین و متمایزکننده‌ترین مهارتی که یک کارشناس بازاریابی را نسبت به دیگران ممتاز می‌کند توانایی وی، ابتدا در خلق و سپس حفظ و تقویت یک برند است. سه سوال گفته شده در بالا می‌تواند به خلق برند کسب‌وکار بین شرکتی (B2B) کمک کند.
پاسخ این سوالات چارچوب مناسبی برای بیان داستان برند فراهم می‌کند. باید همیشه به خاطر داشته باشیم که برند مجموعه‌ای از احساسات، افکار و ذهنیات مثبت و منفی بازار هدف درباره یک شرکت، کالا یا خدمت است و ما وظیفه ساختن ذهنیت مثبت مشتریان را داریم.
فراموش نکرده‌ایم که در اینجا یک سوال مشخص غایب است. آن سوال این‌ است: ما چه کاری انجام می‌دهیم؟ این سوال احتمالا جزء کوچک‌تری از داستان برند شما است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/140795/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخ انتشار نسخه کارگردان بازی Dark Envoy مشخص شد

جنجال برای اپل؛ ویدیو تبلیغاتی آیپد پرو به‌شدت حاشیه‌ساز شد

تقابل فالکون 9 و اتمسفر زمین

برگزاری آئین تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر سمنان به مناسبت روز دختر

سامسونگ پیشرفت چشمگیری در بازار آمریکا تجربه کرد

سامسونگ در طرحی ویژه، گلکسی واچ 6 رایگان به خریداران می‌دهد

ماه دارد کوچک می‌شود؛ این چه عواقبی برای زمین خواهد داشت؟

شفاف‌سازی در ماموریت‌ها جزو تاکیدات اولیه ما در بنیاد است

استاندار کرمانشاه: خون پاک شهدا پشتوانه محکم انقلاب اسلامی است

شناخت مشی شهدا و ایثارگران موثرترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

این رقیب اصلی ردمی توربو 3 است؛ موبایلی با شارژ 120 وات و نمایشگر 6 هزار نیت

نرم‌افزار پرحاشیه‌ای که خطر مرگ به‌همراه دارد؛ FDA فراخوان صادر کرد

جوکر به بازی MultiVersus می‌آید

آپدیت اول پیکسل 8a قابلیتی هیجان‌انگیز را به این گوشی می‌آورد

چرا گربه‌ها همیشه روی چهار دست و پا فرود می‌آیند؟

جزیره‌ی خوشمزه‌ها/ اولین گردهمایی بزرگ سرآشپزهای ایرانی در کیش

گوشی پرچمدار خوش‌قیمت؛ مشخصات آیکو نئو 9S پرو پلاس لو رفت

اندروید 15 تجربه فیلمبرداری گوشی‌ها را بهتر می‌کند؟

گوشی گیمینگ اقتصادی 2024 ریلمی در راه است

مدیرعامل سابق گوگل زمانی به فکر خرید تیک تاک بوده است

تصاویری از مرکز کهکشان راه شیری که توسط تلسکوپ بسیار بزرگ ESO ثبت شده است

کشف محققان با کمک هوش مصنوعی؛ زبان نهنگ عنبر احتمالاً همانند انسان «الفبایی» است

ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار اختلال شد

ربات اپتیموس حالا می‌تواند در کارخانه تسلا کارهای واقعی انجام دهد

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «شیخ‌شعبانی»

اولویت اصلی دولت رسیدگی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر است

دهه کرامت با حال و هوای شهدایی/اجلاسیه‌های کنگره 12هزار شهید استان تهران در دهه کرامت آغاز می‌شود

انتشار One UI 6.1 برای گلکسی S22 از سر گرفته شد

آیا واتساپ در کشور چین رفع فیلتر شده است؟

نتایج بنچمارک M4 ادعاهای اپل در مورد آیپد پرو را تأیید می‌کند

معرفی روشی برای شناخت بیشتر آفت‌کش‌ها

گلکسی واچ 7 برای تشخیص اختلالات قلبی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

ایالات متحده مجوز فروش تراشه به هواوی را لغو کرد

ایجاد شکل خاصی از گرافن برای بهبود باتری سدیم یون

منتظر قهرمانان محبوب بیشتری در Marvel Rivals باشید

ابداع پارچه‌ای نازک‌تر از موی انسان که جاذب صداست

1000 میلیارد ریال به توسعه زیر ساخت‌های جامعه ایثارگری قم اختصاص یافت

نام مدیرعامل بعدی اپل فاش شد

نسخه ماد شده بازی Minecraft فوق‌العاده به نظر می‌رسد

دیوار مرگ؛ پیشنهادی هیجان انگیز برای ایمنی فضانوردان در ماه

قیمت موتورولا Razr 50 Ultra به‌بیرون درز کرد

رئیس جمهور: سرعت اینترنت نباید منجر به ناراحتی گیمرها شود!

اینتل درصدد رفع مشکل ناپایداری پردازنده‌های خود برآمد

دیدار مدیرکل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جانباز معزز حمید گلچی در قم

جانبازان گرانقدر در صف اول ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت هستند

مایکروسافت همچنان به اخراج کارمندان Xbox ادامه می‌دهد

مایکروسافت هوش مصنوعی «فوق سری و ایزوله» برای سازمان اطلاعات آمریکا تولید کرد

راه‌های مقابله با انتشار حشرات در هوای گرم بدون استفاده از حشره کش

دیدار نماینده تام ‌الاختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم