مدیر عامل تیک تو به افزایش قیمت بازیهای ویدئویی واکنش نشان داد
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - گیم فا / به مانند گذشته، عرضهی نسل جدید کنسولهای خانگی و آغاز دورانی جدید برای علاقهمندان به صنعت بازیهای ویدئویی بسیار هیجانانگیز به شمار میآید. در ماه نوامبر سال گذشته بود که دو شرکت سونی و مایکروسافت به صورت رسمی کنسولهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری اس و سری ایکس را به بازار عرضه کردند تا خریداران حق انتخابهای متنوعی را داشته باشند.
با این حال، همهی اتفاقاتی که با نسل جدید رخ میدهند خوشایند بازیبازان نخواهد بود؛ چرا که برخی توسعهدهندگان با توجه به افزایش چشمگیر هزینهی توسعهی بازیهای ویدئویی، اقدام به افزایش قیمت فروش آثار خود کردند. نخستین ناشر شرکت توکی گیمز (2K Games) بود که اعلام کرد نسخهی نسل نهمی بازی NBA 2K21 با قیمت هفتاد دلار به فروش خواهد رسید. پس از آن شرکت اکتیویژن (Activision) برای نسخههای بعدی سری Call of Duty و شرکت سونی برای عناوین انحصاری خود در نسل نهم نیز اعلام کردند که از برچسب قیمتی 70 دلاری(حدود 1.7 میلیون تومان) استفاده خواهند نمود. حال به تازگی مدیر عامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) در یک مصاحبه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
به تازگی آقای استرائوس زلنیک (Strauss Zelnick) در جریان کنفرانس فناوری، رسانه و ارتباطات مورگان استنلی مصاحبهای داشت و هنگامی که در مورد افزایش قیمت بازیهای ویدئویی در نسل جدید از وی سوال شد، اظهار داشت که احساس میکند زمان مناسب برای این اقدام فرا رسیده است. وی در ادامه توضیح داد که چگونه ناشرین به مدت طولانی قادر به افزایش قیمت بازیهای مختلف نبودهاند.
در نهایت آقای زلنیک اعلام کرد که احساس میکند مصرفکنندگان برای این تغییر قیمت آماده هستند: «از نظر قیمتگذاری، ما برچسب 70 دلاری را برای نسخهی نسل نهمی بازی NBA 2K21 اعلام کردیم. دیدگاه ما این بود که مجموعهای فوق العاده از تجربیات و قابلیت تکرار بالای این اثر را ارائه میدهیم. آخرین بار در سالهای 2005-2006 در ایالات متحده شاهد اجازهی افزایش قیمت بازیهای ویدئویی بودیم؛ بنابراین فکر میکنم مصرفکنندگان برای این افزایش قیمت آماده خواهند بود.
دیدگاه ما این است که همیشه ارزش بیشتری از آن چه که برای بازیهای ما پرداخته میشود را برای مصرفکنندگان قائل شویم تا از این طریق اطمینان حاصل کنیم که بازیبازان هم از تجربهی بازی لذت خواهند برد و هم از قیمت آن رضایت دارند.
همهی ما کاملا آگاه هستیم که حتی اگر عاشقانه به تجربهی مصرفکننده از یک محصول بها بدهیم اما او احساس کند برای این بازی هزینهی بیش از حدی را پرداخت کرده است، این موضوع به تجربهی او از بازی صدمه وارد کرده و سعی میکند از تکرار آن جلوگیری نماید. اگر شما به یک رستوران زیبا بروید و یک تجربهی دلنشین و غذای عالی داشته باشید اما بهای آن دو برابر ارزش واقعیاش باشد، شما هرگز به این مکان برنمیگردید.
همیشه میخواهیم مصرفکنندگان احساس کنند که ما خیلی بیشتر از آن چه که میپردازند، به آنها تحویل میدهیم. این برای هزینههای مکرر مصرفکننده نیز صادق است. ما برای ارائهی یک تجربهی فعال و تعامل با بازیبازان این جا هستیم و اگر این کار را به درستی انجام دهیم، درآمدزایی به وجود میآید.»
در حالی که اکثر ناشرین بزرگ هنوز قیمت بازیهای خود را 59٫99 دلار(حدود 1.5 میلیون تومان) اعلام میکنند اما باید توجه داشت که بیشتر این آثار بین نسلی به شمار میآیند. در نهایت با افزایش بازیهایی که فقط بر روی نسل نهم عرضه شوند، ما شاهد افزایش قیمت آنها تا 70 دلار خواهیم بود؛ به عنوان مثال بازی تازه معرفی شدهی Final Fantasy 7 Remake Intergrade یکی از این موارد به حساب میآید. به نظر میرسد افزایش قیمت بازیهای نسل نهمی تا 70 دلار به زودی تبدیل به یک استاندارد شود.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/186493/