سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

معرفی کتاب «رازهای رهبری؛ بهبود روحیه و عملکرد کارکنان از طریق ایجاد تعامل و مشارکت» اخبار

معرفی کتاب «رازهای رهبری؛ بهبود روحیه و عملکرد کارکنان از طریق ایجاد تعامل و مشارکت»
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - کتاب «رازهای رهبری؛ بهبود روحیه و عملکرد کارکنان ازطریق ایجاد تعامل و مشارکت»، راه‌هایی برای افزایش روحیه، افزایش عملکرد پرسنل و افزایش سود و بهبود سطح رضایت مشتریان ارائه می‌کند.

رهبری عبارت است از توانایی یک فرد یا گروه در راهنمایی فرد، تیم یا کل سازمان. یک رهبر وظیفه‌ی بررسی هدف از هر لحاظ و هدایت تیم برای تحقق آن هدف در بهترین حالت ممکن را بر عهده دارد. در روش مدیریتی, رهبر با توجه بررسی‌ها, تحقیق‌ها و تئوری‌های انجام شده و با درنظرگرفتن نقطه نظرات سایر اعضا، مسیر را مشخص می‌کند. رهبری گروه، یکی از مباحث مطرح در روان‌شناسی صنعتی و سازمانی بوده و به معنای یک فرایند استفاده از نفوذ بدون اجبار، به منظور هدایت و هماهنگ کردن فعالیت‌های اعضای گروه در جهت تحقق هدف‌ها است. لازمه‌ی اعمال رهبری، اثرگذاری بر فعالیت‌های یک فرد یا گروه است تا تلاش‌های آنان برای دستیابی به یک هدف در یک موقعیت خاص، به نتیجه دلخواه برسد. کتاب «رازهای رهبری؛ بهبود روحیه و عملکرد کارکنان ازطریق ایجاد تعامل و مشارکت»، راه‌هایی برای افزایش روحیه، افزایش عملکرد پرسنل و افزایش سود و بهبود سطح رضایت مشتریان ارائه می‌کند. معرفی کتاب «رازهای رهبری؛ بهبود روحیه و عملکرد کارکنان ازطریق ایجاد تعامل و مشارکت»
تعامل به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا منعطف‌تر باشند و در دوره‌های تغییر، موفق‌‌تر عمل کنند. کتاب «رازهای رهبری؛ بهبود روحیه و عملکرد کارکنان ازطریق ایجاد تعامل و مشارکت»، راهنمایی برای کسب‌وکارهاست تا عملکرد، بهره‌وری و رضایت مشتریان و کارکنانشان را با تمرکز بر تعامل افزایش دهند. سو میگل، فردی توانمند در توسعه‌ی کوچینگ و رهبری است و به شما نشان می‌دهد چطور تیمی منسجمی‌‌ بسازید. او همچنین الهام‌بخش شما برای انجام بهترین کار است تا بتوانید متفاوت باشید! این کتاب با تعاریفی ساده از تعامل شروع می‌کند و به شیوه‌‌ای مستقیم و حرفه‌‌ای با شما درباره این سخن می‌‌گوید که تعامل چیست و چرا ضروری است؟ با خواندن این کتاب رشد می‌کنید. نویسنده راهکارهایی را پیشنهاد می‌‌کند تا از تعامل پرسنل خود اطمینان حاصل کنید و با این کار شما را در مسیری بامعنا و مؤثر قرار می‌‌دهد.

سیاست و بازاریابی

آیا تابه‌حال در اداره‌ای نشسته‌اید که به نظر می‌آید همه‌ی افراد از وضعیت موجود ناراضی هستند؟ یکی فکر کند مدیریت همیشه او را تحت نظر دارد. دیگری بگوید از شغلش راضی نیست، نمی‌تواند به مدیرش احترام بگذارد و اصلا نمی‌داند چرا این شغل را انتخاب کرده است. فرد سومی بگوید هفته‌ی گذشته در یک دوره‌ی آموزشی شرکت کرده، ولی جرئت این را ندارد که کارهایی خارج از چارچوب تعیین شده انجام دهد و کار جدید و متفاوتی را امتحان کند؛. چون اگر کارها درست پیش نروند، سرزنش می‌شود. چهارمی بگوید از کار کردن در اینجا متنفر است؛ چرا که محیط اینجا بسیار منفی و دلسردکننده است. او نمی‌داند آیا باید دنبال شغل دیگری باشد یا با شغل فعلی‌اش کنار بیاید، یا حداقل می‌تواند تلاش کند آنچه را نیاز دارد به دست آورد و زندگی شخصی خوبی داشته باشد. آیا تابه‌حال در سازمانی کار کرده‌اید که در آن طرز فکر سیلویی حاکم است؟ یعنی جایی‌که رقابت بین تیم‌ها زیاد است، افراد علیه یکدیگر کار می‌کنند و اطلاعاتی را که به عملکرد بهتر سایر افراد یا تیم‌ها کمک می‌کند، به اشتراک نمی‌گذارند. جایی که روابط پرتنشی بین گروه‌ها حاکم است و به نظر می‌آید برخی افراد برتری خاصی بر‌ دیگران دارند. جایی‌که همه از اینکه خودشان تصمیم بگیرند، واهمه دارند. در مقابل، آیا محل کاری را دیده‌اید که در آن همه‌ی‌ کارکنان متحد باشند؟ جایی‌که افراد می‌خواهند بهترین کار را انجام دهند و می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. آن‌ها در مواردی مانند بهترین شیوه‌ی همکاری و تبادل اطالعات با یکدیگر صحبت می‌کنند و هدف معینی را به نحو مؤثرتری دنبال می‌کنند. بنابراین هیچ تکرار یا تأخیری در مورد کار وجود ندارد. آن‌ها به‌دنبال پیشرفت کار، اعتماد در روابط، تصمیمات مرتبط با نقش خود و ایجاد احساس سربلندی برای سازمانشان هستند. کار کردن با آن‌ها تجربه‌ی خوبی برای همکاران دیگر و مشتریان است. تفاوت آن‌ها با دیگران، تعاملی است که با یکدیگر دارند. این تعاملات در نوع رفتار با دیگران، طراحی استراتژی در‌ سیستم‌ها و فرایند‌ها اثرگذار است. مقاله‌های مرتبط:
معرفی کتاب رمز اعتماد به نفس؛ علم و هنر اعتماد به نفس و آنچه زنان باید بدانند معرفی کتاب «مزیت؛ چرا سلامت سازمانی از سایر عوامل مهم‌تر است؟»
افراد در این مورد صحبت می‌کنند که چطور می‌توانند به بهترین نحو، باهم کار تبادل اطلاعات کنند و به‌طور مؤثرتری، به سمت هدف معینی پیش بروند؛ بنابراین هیچ تکرار یا تأخیری در مورد کار بخش‌های دیگر وجود ندارد. آن‌ها به‌دنبال بهبود کار، احساس اعتمادبه‌نفس در روابط و تصمیمات مرتبط با نقششان و ایجاد احساس غرور برای سازمانشان هستند. کارکردن با آن‌ها تجربه‌ خوبی برای همکاران و مشتریان است. تفاوت آن‌ها با دیگران، تعاملی است که با یکدیگر دارند. این روند شانسی رخ نمی‌دهد. تعامل اساسا بستگی به طرز فکر شما به‌عنوان یک مدیر و یک رهبر دارد. تعامل در نوع رفتار با دیگران، طراحی استراتژی در سیستم‌ها و فرایند‌ها اثرگذار است. این کتاب به شما نکته‌های کاربردی و دیدگاه‌هایی می‌دهد تا بتوانید تعامل را در افرادتان ایجاد کنید و تیم و سازمانی متفاوت داشته باشید. ذهنیتی که در برخی شرکت‌ها وجود دارد و براساس آن افراد یک سازمان یا بخش‌هایی از آن تمایلی به تبادل اطلاعات با دیگر بخش‌ها را ندارند. این ذهنیت، کارایی کلی سازمان و روحیه جنگجویی افراد را کاهش داده و منجر به از بین رفتن بهره‌وری سازمان می‌شود.

سیاست و بازاریابی

فارغ از اینکه در چه نوع سازمانی هستید، بازرگانی انحصاری در سطح جهانی، صندوق خیریه‌ی محلی برای سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی، بخش مهندسی یا تکنولوژی یا در قسمت هنر و درمان، در هر صورت کسب‌وکار شما برای پیشرفت به افرادی نیاز دارد. حتی اگر تنها کارمند کسب‌وکارتان باشید، باز هم باید با خودتان، مشتریان، تأمین‌کنندگان، تیم توسعه‌دهنده، حسابدار و... تعامل داشته باشید. آیا می‌دانید رفتار و عملکرد شما بر احساس اطرافیانتان چه تأثیری دارد؟ برای مثال، اگر کارمندانتان را تشویق کنید که با کارشان تعامل مثبتی داشته باشند، کسب‌وکارتان گسترش پیدا می‌کند. برعکس، وقتی به‌طور فعال کارکنان را از تعامل دور می‌سازید، کسب‌وکارتان را محدود می‌کنید. حال سوالی مطرح می‌شود که چگونه باعث تعامل کارکنان شویم؟ تعامل، تغییر رفتار افراد است و هنجار فرهنگی مثبتی را در پی دارد. کارکنان برای تعامل، به محیط مناسبی نیاز دارند که مملو از صداقت و مسئولیت‌پذیری باشد تا بتوانند پیشرفت کنند. باید منابع انسانی سازمانی و زیربنایی فراهم شود تا افراد بتوانند در نقش خود بهتر عمل کنند. منابع انسانی شامل شناسایی دانش، رفتار، مهارت و تفکری است که هر فردی دارد و همچنین سرمایه‌گذاری در یادگیری، کوچینگ و توسعه‌ی حمایتی افراد است تا آن‌ها بتوانند رفتارها و توانایی‌هایشان را به بهترین حالت در زمان حال و آینده عرضه کنند. اطمینان حاصل کنید فعالیت‌ها و طرز فکرهای مثبت برانگیخته شده‌اند. مهم‌ترین کار برای رسیدن به این هدف، رهبری رفتار توسط مدیران است تا بتوانند الهام‌بخش دیدگاه کارکنان باشند. همچنین صداقت داشتن، ارتباط خوب به‌ویژه گوش دادن به افراد، و عمل بر پایه اطالعات بسیار اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید کارهایی مانند استراتژی و تغییر فرایندهای سازمانی حتما انجام می‌شود. این فعالیت‌ها مانع تحریک مرکز خطر در مغز می‌شود و موانع و ناامیدی‌ها را رفع می‌کند. به‌ویژه زمانی ضرورت دارد که ممکن است تعداد زیادی از انگیزاننده‌های اصلی را تهدید کند و تعامل را از بین ببرد. مرزهایی که در کار تعیین می‌شوند و محدودیت‌های اعمال شده تعامل را از بین می‌برند و موجب نارضایتی شغلی می‌شوند در پژوهش گسترده‌ای که در سال 2015 در مورد تعامل انجام شد، گزارش PwC نشان می‌دهد با افزایش فعالیت‌هایی با تعامل بسیار و کاهش موانع ایجاد تعامل، بهره‌وری بیشتر می‌شود و افراد هرچه بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشند، روزهای بیشتری را به‌صورت فعال سپری می‌کنند و فرایندها را در مسیر هدف معینی انجام می‌دهند. تحقیقات جیم کالینز و همکارانش نشان می‌دهد که رهبری عالی امری ضروری برای موفقیت سازمان‌هاست. طبق تحقیقات جویس و همکارانش، رهبر خوب می‌تواند عملکرد را تا 15 درصد افزایش دهد و رهبر ضعیف به همین میزان عملکرد را کاهش می‌دهد. رهبری، ویژگی پیچیده، نوظهور و وابسته به شرایط است. بیان مشخصه‌های رهبر، کار پیچیده‌ای است. برای همین بسیاری از قضیه‌ها و مدل‌ها سعی در ساده‌سازی رهبری دارند؛ ولی عملا هیچکدام نمی‌توانند. گرچه مدل‌های رهبری ارزشمندی وجود دارد که چهارچوب و قالبی برای تفکر در مورد جنبه‌های مختلف مدیریت در بسیاری از زمینه‌ها ارائه می‌دهد. با استفاده از آن‌ها می‌توانید رفتارهای مقتضی رهبری را براساس موقعیت‌هایی که انتظار دارید، انتخاب کنید.

سیاست و بازاریابی

دکتر سو میچل، مدیر مرکز Aeona است. او ازطریق انستیتوی رهبری و مدیریت ILM، توسعه و بهبود برنامه‌های کوچینگ و رهبری را مورد آزمایش قرار داد. سو سخنران حرفه‌ای کنفرانس‌ها، سمینارها و رویدادها برای سازمان‌های حرفه‌ای CDP است. او با سازمان‌ها، رهبران، مدیران، صاحبان کسب‌وکار و مراجعه‌کنندگان خصوصی بسیاری کار کرده و الهام‌بخش آن‌ها برای رسیدن به نتایج مطلوب، ایجاد تفاوت و تغییر دنیا به‌ جایی بهتر برای زندگی است. سو میچل از هر نوع سازمانی مشتری دارد؛ از استارتاپ‌ها و ورزشکاران گرفته تا شرکت‌های بین‌المللی. تخصص سو پشتیبانی از افراد و سازمان‌هاست تا با ذهن خود کار کنند و عملکرد و تعامل فردی، سازمانی و تیمی را افزایش دهند. موضوعات ویژه‌ای که او به آن‌ها می‌پردازد شامل انگیزش، اطمینان، هوش هیجانی، انعطاف‌پذیری، سرسختی ذهنی و ارزش‌های محرک در رهبری است.

سیاست و بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/186897/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند