سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پرهزینه‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ را بشناسید استارت آپ

پرهزینه‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ را بشناسید
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - عناوین سبک Role-playing به دلیل وسعتی که دارند، معمولا پرخرج هستند. در ادامه می‌توانید با پرهزینه‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ آشنا شوید.
گجت‌نیوز: عناوین سبک Role-playing به دلیل وسعتی که دارند، معمولا پرخرج هستند. در ادامه می‌توانید با پرهزینه‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ آشنا شوید. در این مطلب به معرفی پرهزینه‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ پرداخته‌ایم؛ آثاری که برای ساخت و بازاریابی آن‌ها، میلیون‌ها دلار خرج شده است.
ساخت بازی‌های ویدیویی همواره گران بوده و با گذشت زمان، گران‌تر هم می‌شود. تولید یک بازی با گرافیک بالا، به هنرمندان، طراحان و انیماتور‌های بیشتری نیازمند است و باید از نظر محتوا هم اثری تولید شود که بتواند مخاطبان را جذب کند و در عین حال، راضی کننده هم باشد. حتی استودیو‌های مستقل هم گاهی دچار مشکل می‌شوند و از کمک‌های مالی طرفداران استفاده می‌کنند.
صنعت بازی در مقایسه با صنعت فیلم، معمولا مخفی‌کارانه‌تر عمل می‌کند و استودیو‌ها در اکثر مواقع، هزینه‌های ساخت یک بازی را اعلام نمی‌کنند. با این حال، در طول این سال‌ها، آمار و اطلاعات مختلفی از شرکت‌ها منتشر شده که هزینه تولید بازی‌های مختلف را نشان می‌دهند. تا پیش از این، به معرفی پرخرج‌ترین بازی‌های تاریخ پرداخته بودیم و در این مطلب، منحصرا به آثار سبک نقش آفرینی می‌پردازیم.
بازی Final Fantasy 9
بازی فاینال فانتزی 9 در سال 2000 برای پلی استیشن 1 منتشر شد و تا به امروز، یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های مجموعه به حساب می‌آید. مدتی پس از انتشار بازی، تهیه کننده آن، هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi) در یک مصاحبه، هزینه‌های ساخت اثر را اعلام کرد.
در آن مصاحبه، ساکاگوچی فاش کرد که برای این بازی حدود 40 میلیون دلار خرج شده است. در واقع با احتساب تورم، برای این بازی 59 میلیون دلار هزینه شده که برای سال 2000، رقم بالایی محسوب می‌شود. ضمن اینکه نمی‌دانیم این رقم، شامل بازاریابی و تبلیغات هم می‌شود یا خیر.
بازی Rift
این بازی نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG)، در سال 2011 به صورت رایگان عرضه شد و پس از گذشت یک دهه و با اینکه رقبای سرسختی در طول این سال‌ها داشته، اما هنوز توانسته محبوبیت خود را حفظ کند.
همانند دیگر عناوین MMO، بودجه این بازی نیز به صورت رسمی اعلام نشده، اما مدیرعامل سابق استودیوی تراین ورلدز (Trion Worlds) در یک مصاحبه اعلام کرد که برای ساخت این عنوان، حدود 50 میلیون دلار هزینه شده و 10 الی 20 میلیون دلار نیز خرج تبلیغات آن کرده‌اند. با این تفاصیل، بودجه بازی Rift چیزی حدود 60 الی 70 میلیون دلار بوده است.
بازی Too Human
شاید از بازی «توو هیومن» شنیده باشید، اثری که توسعه آن 10 سال به طول انجامید و در دوره‌های مختلف، برای سه نسل از کنسول‌ها در حال ساخت بود! پس جای تعجب ندارد که آن هم به یکی از پرهزینه‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ تبدیل شود.
این بازی با بودجه‌ای بین 60 الی 100 میلیون دلار (با احتساب تورم، 71 الی 119) ساخته و در نهایت هم قربانی دعاوی حقوقی بین استودیوی سازنده و شرکت اپیک گیمز شد. اپیک گیمز این استودیو را متهم کرد که از یک نسخه دزدیده شده از موتور بازی سازی آنریل انجین 3 استفاده کرده و در دادگاه هم پیروز شد! نتیجه این بود که استودیوی سیلیکون نایتز (Silicon Knights) باید تمامی آثاری که با این موتور ساخته را حذف کند، از جمله بازی Too Human. این اثر البته در حال حاضر به صورت رایگان برای ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.
بازی Mass Effect: Andromeda
«آندرومدا» پس از موفقیت‌های سه گانه اصلی مس افکت، قرار بود آغازگر فصل تازه‌ای برای این مجموعه باشد، اما در نهایت به یک اثر ناامید کننده تبدیل شد که مشکلات فنی زیادی داشت و از مکانیک‌های ناکارآمدی بهره می‌برد.
برای ساخت و تبلیغات این بازی، 100 میلیون دلار هزینه شد و با اینکه مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت، اما در سه ماه اول عرضه، حدود 2 و نیم میلیون نسخه از آن به فروش رفت و در ادامه موفق شد هزینه ساخت خود را جبران کند. با این حال، اکثر طرفداران مجموعه از این عنوان به نیکی یاد نمی‌کنند و در انتظار قسمت چهارم مس افکت هستند.
بازی The Witcher 3: Wild Hunt
استودیوی سی‌دی پروجکت رد (CD Projekt Red) برای تولید بازی «ویچر 3» حدود 80 میلیون دلار هزینه کرد. با اینکه دو قسمت اول این مجموعه، موفق ظاهر شده بودند، اما قسمت سوم یک پروژه جاه طلبانه بود که می‌توانست حداقل از نظر تجاری شکست بخورد، اما در نهایت به یک اثر تکرار نشدنی و پرفروش تبدیل شد.
این بازی در همان نیمه اول سال 2015، بیش از 62 میلیون دلار سود برای شرکت سازنده به همراه داشت و در ادامه، حتی پرفروش‌تر هم شد. ویچر 3 کمک کرد تا سی‌دی پروجکت رد به یکی از قطب‌های صنعت بازی تبدیل شود و تا اینجا بیش از 28 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.
بازی Genshin Impact
با یک بودجه 100 میلیون دلاری، گنشین ایمپکت خیلی زود به یک پدیده تبدیل شد و در همان هفته اول عرضه، 60 درصد بودجه خود را جبران کرد. میزان درآمد سازندگان اخیرا از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده تا این اثر به یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ تبدیل شود.
شاید چنین موفقیتی حتی برای خود سازندگان هم باورکردنی نباشد. زیرا گنشین ایمپکت در اوایل عرضه، به تقلید از بازی افسانه زلدا (نسخه Breath of the Wild) متهم شد. بازیکنان بر این باور بودند که سازندگان می‌خواهند با تکرار فرمول‌های جواب پس داده زلدا، موفقیت تجاری آن را تکرار کنند. اما این مسئله خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد و طرفداران متوجه شدند با یک اثر باکیفیت و کم نظیر رو به رو هستند. این بازی هم‌اکنون برای گوشی‌های هوشمند، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.
بازی Final Fantasy 7
یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ژاپنی تاریخ که در همه جای دنیا، طرفداران پرشماری دارد. ساخت این بازی برای شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) ارزان در نیامد، زیرا قرار بود به جای نیتندو 64، بر روی پلی استیشن 1 منتشر شود و آن‌ها می‌خواستند یک بازی به شدت زیبا تولید کنند؛ و قطعا می‌دانید که زیبایی، معمولا هزینه دارد.
در سال 1997، برای ساخت این بازی 45 میلیون دلار هزینه شد و شرکت سازنده برای تبلیغات آن، 100 میلیون دلار خرج کرد که بودجه کلی اثر را به 127 میلیون دلار (با احتساب تورم، 231 میلیون دلار) می‌رساند. بازی Final Fantasy 7 خوشبختانه عملکرد تجاری فوق العاده‌ای داشت و خیلی زود به سوددهی رسید.
بازی Destiny
هنوز هم بحث‌های زیادی در رابطه با نقش آفرینی بودن یا نبودن «دستینی» وجود دارد، اما این بازی، تقریبا تمامی ویژگی‌ها و المان‌های عناوین آنلاین چندنفره گسترده را دارد. از خطوط داستانی اصلی و فرعی تا فارم کردن (Farm) برای اسلحه‌ها و تجهیزات و لول آپ شدن.
این بازی در سال 2014 توسط استودیوی بانجی (Bungie)، سازنده مجموعه هیلو عرضه شد و توانست سر و صدای زیادی برپا کند. دستینی نه تنها نقد‌های مثبتی دریافت کرد و بخش چند نفره آنلاین آن مورد تحسین بازی دوستان قرار گرفت بلکه از نظر فروش هم توانست بودجه 140 میلیون دلاری خود را جبران کند (بودجه‌ای که با احتساب تورم، به 151 میلیون دلار می‌رسد).
در ضمن این بودجه اولیه بازی است و اگر هزینه تولید بسته‌های الحاقی بزرگ آن نیز اعلام شود، شاید با رقم بالاتری رو به رو شویم. همچنین جالب است بدانید که در آن دوران، رئیس اکتیویژن ادعا کرده بود که این شرکت نزدیک به 500 میلیون دلار برای این پروژه کنار گذاشته است.
بازی Star Wars: The Old Republic
بازی‌های آنلاین چندنفره گسترده همان طور که از نامشان مشخص است، بیش از اندازه بزرگ هستند و ساخت چنین دنیا‌های وسیعی، نیازمند پول است. علاوه بر این‌ها، باید برای سرور‌ها نیز هزینه زیادی شود و اثر باید بتواند به طور هم‌زمان، از صد‌ها و هزاران بازیکن پشتیبانی کند. «جمهوری قدیم» در سال 2011 توسط استودیوی بایوور (BioWare) منتشر شد و شرکت EA، برای آن بیش از 200 میلیون دلار هزینه کرد تا به یکی از پرخرج‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود. این بازی از نظر درآمد، به زودی از مرز 1 میلیارد دلار عبور می‌کند که رقم قابل توجهی است.
با اینکه نزدیک به یک دهه از عرضه بازی Star Wars: The Old Republic گذشته، اما هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده است و از آنجایی که یک عنوان فری تو پلی محسوب می‌شود، می‌توانید آن را به صورت رایگان تجربه کنید. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.
بازی Cyberpunk 2077
و در نهایت به «سایبرپانک 2077» می‌رسیم که آن هم یکی از پرخرج‌ترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید و تنها هزینه توسعه‌اش، از بودجه کلی اکثر عناوین فوق الذکر بالاتر است. برای تولید این بازی، 121 میلیون دلار هزینه شده که با توجه به موفقیت‌های ویچر 3، اتفاق عجیبی نیست.
اما سی‌دی پروجکت رد می‌دانست که برای موفقیت این پروژه، باید تمرکز ویژه‌ای بر روی بازاریابی داشته باشد. آن‌ها حدود 209 میلیون دلار برای تبلیغات این بازی هزینه کردند که بودجه کلی آن را به 330 میلیون دلار می‌رساند. سایبرپانک 2077 اگر چه پرهزینه‌ترین بازی نقش آفرینی تاریخ است، اما هنوز فاصله زیادی با رد دد ریدمپشن 2 (Red Dead Redemption 2) دارد که طبق شایعات، با بودجه 500 میلیون دلاری ساخته شده است. ناگفته نماند که فروش سایبرپانک اخیرا از مرز 13 میلیون نسخه عبور کرده و به گفته سازندگان، به سوددهی رسیده است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/195247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!